مکان: کالیفرنیا،آمریکا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دست کم 17 نفر تاکنون در آتش سوزی های طبیعی در ایالت «کالیفرنیا» کشته شده اند. 2000 ساختمان سوخته یا صدمه دیده اند.

بنا بر اعلام اداره آتش نشانی کالیفرنیا، از شدت بادهایی که موجب تشدید آتش سوزی شد، کاسته شده است، اما آب و هوای خشک و بادهای محلی همچنان یک تهدید است.

در بخش های شمالی کالیفرنیا وضعیت اضطراری اعلام شده است.

حدود 20 هزار نفر در سه منطقه «ناپا»، «سونوما» و «یوبا» مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

این گونه آتش سوزی ها معمولا در جنوب کالیفرنیا که گرم تر است اتفاق می افتد.

مقام های سازمان آتش نشانی کالیفرنیا اعلام کرده اند که فقط در 12 ساعت اخیر 17 آتش سوزی طبیعی در 9 بخش نزدیک به 50 هزار هکتار را سوزانده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درخواست «جری براون» فرماندار کالیفرنیا که خواسته بود کالیفرنیا منطقه فاجعه دیده اعلام شود را تایید کرده است.

این دستور امکان ارسال کمک های اضطراری از سوی دولت فدرال را فراهم می کند.

همزمان در جنوب کالیفرنیا یک آتش سوزی در شهر «آناهایم هیلز» 24 خانه را سوزانده و هزاران نفر را وادار به ترک خانه هایشان کرده است.

آتش سوزی های شمال کالیفرنیا که یکی از مرگبارترین ها در تاریخ این ایالت است باعث شده دود به آسمان شهر «سانفرانسیسکو» که در حدود 100 کیلومتری در جنوب ناحیه قرار دارد، برسد.

گزارش می شود که یک آتش سوزی تازه در نزدیکی ناحیه «اوکمونت» شهر «سانتا رزا» آغاز شده است.

فرماندار کالیفرنیا پیش بینی کرده است شمار تلفات آتش سوزی افزایش یابد.

بر اساس گزارش سی ان ان، این بی سابقه و مرگبارترین آتش سوزی در تاریخ آتش سوزی های ایالت کالیفرنیا به شمار می رود. اکنون 34 کانون فعال آتش سوزی در نقاط مختلف کالیفرنیا وجود دارد و این آتش سوزی 481 کیلومتر مربع را طعمه حریق کرده و از بین برده که وسعتی برابر هنگ کنگ است.

مکان: کالیفرنیا، آمریکا

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.