مکان: می سی سی پی، آمریکا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، طوفان نِیت امروز یکشنبه با باد و باران شدیدی که با به راه افتادن سیلاب در خیابان ها و بزرگراه ها ایالت «می سی سی پی» آمریکا را در نوردید، انتظار می رود که به سرعت در حال پیشروی به سمت داخل کشور ضعیف شود.

طوفان نیت ایالت های لوئیزیانا، «می سی‌ سی‌ پی، «آلاباما» و «فلوریدا» را تهدید می کند.

نیت به عنوان چهارمین طوفان بزرگی که در کمتر از دو ماه آمریکا را در می نوردد، پیش از ورود به آب های گرم خلیج مکزیک، دست کم 30 کشته در آمریکای مرکزی کشته برجای گذاشت.

 

0

 

نیت پس از سه طوفان بزرگ دیگر، «هاروی»، «ایرما» و «ماریا»، که به ترتیب ایالات «تگزاس»، «فلوریدا» و جزیره «پورتوریکو» را ویران کرد، رخ می دهد. با این حال، با توجه به سرعت این طوفان که 135 کیلومتر در ساعت است، بعید به نظر می رسد که قدرت تخریب این طوفان بالا باشد.

مرکز ملی طوفان ها گفت که نیت در اوایل امروز یکشنبه از یک طوفان به یک طوفان گرمسیری تغییر شکل داد و انتظار می رود ضعیف تر شود.

به دنبال وقوع طوفان نیت در خلیج مکزیک، فعالیت‌ های نفتی و گازی در این منطقه با کاهش چشمگیری مواجه شده است. 92 درصد از تولید روزانه نفت در خلیج مکزیک کاهش یافته است و 77 درصد از تولید گاز طبیعی روزانه آن هم قطع شده است.

 

00

 

اداره ایمنی و محیط زیست آمریکا اعلام کرد: طوفان نیت باعث شده است که 1.61 میلیون بشکه نفت در روز و 2.48 میلیارد فوت مکعب از تولید گاز طبیعی روزانه خلیج مکزیک قطع شود. در روز شنبه کارکنان بیش از 301 سکوی حفاری و 13 دکل نفتی در خلیج مکزیک این منطقه را از بیم طوفان تخلیه کرده اند.

 

مکان: می سی سی پی، آمریکا

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.