مکان: لوئیزیانا، آمریکا/ منبع: فرانس 24

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، طوفان دریایی «نِیت» به ایالت «لوئیزیانا» آمریکا رسید.

مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرده که طوفان دریایی نیت به منطقه دهانه رودخانه می‌ سی‌ سی‌ پی واقع در ایالت لوئیزیانا رسیده است. هم اکنون در بخش‌ هایی از چهار ایالت جنوبی آمریکا حالت فوق العاده اعلام شده است.

 

081017_hurricane_nate

 

نیت ایالت های لوئیزیانا، «می سی‌ سی‌ پی، «آلاباما» و «فلوریدا» را تهدید می کند. سرعت وزش بادهای طوفان 137 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

«جان بل» فرماندار لوئیزیانا در این ایالت حالت اضطراری اعلام کرده است. فرماندار لوئیزیانا گفته است که بیش از یک هزار نیروی گارد ملی را به شهر نیواورلئان اعزام کرده تا پمپ های تخلیه آب را زیر نظر داشته باشند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هم در ایالت می‌ سی‌ سی‌ پی وضعیت اضطراری اعلام کرده است. این تصمیم باعث می شود که نهادهای فدرال برای کمک به دولت ایالتی و مردم وارد صحنه شوند.

شهر «نیواورلئان» لوئیزیانا - که از سطح دریا پایین تر است - نیز احتمالا در مسیر طوفان قرار دارد. این شهر 12 سال پیش در اثر طوفان مرگبار «کاترینا» دچار خسارت ‎های گسترده ای شد به همین خاطر مقامات تدابیر گسترده ای برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه دیگر در آن اتخاذ کرده اند.

 

s

 

طوفان نیت طی چند روز اخیر در نیکاراگوئه، کاستاریکا و هندوراس به مرگ دستکم 31 نفر منجر شده است. بخش‌ هایی از مکزیک نیز مسیر این طوفان بوده است.

قدرت طوفان رو به افزایش است و از درجه 1 به درجه 2 رسیده است. قدرتمندترین طوفان دریایی درجه 5 است.

این طوفان هنوز به قدرت طوفان های اخیر از جمله «ماریا» و «ایرما» نیست ولی می تواند بارش و بادهای شدید و خطرناکی داشته باشد.

در نیواورلئان از ساعت 18 به بعد ساعت منع عبور و مرور اعلام شده است.

مکان: لوئیزیانا، آمریکا

منبع: فرانس 24

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.