مکان: کاتالونیا، اسپانیا/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در آستانه برگزاری همه‌ پرسی در منطقه «کاتالونیا»، ده ها تراکتور برای محافظت از حوزه‌ های رای‌ گیری به شهر «بارسلون» آمدند.

از صاحبان آنها خواسته شده در برابر حوزه‌ ها مستقر شوند و در صورت تلاش نیروهای دولت اسپانیا برای توقف همه‌ پرسی، مانع از مسدود شدن در ورودی حوزه شوند یا تا جای ممکن برای نیروهای دولتی سد معبر ایجاد کنند.

در همین راستا روز جمعه کشاورزان منطقه، تراکتورهای خود را به رنگ زرد، قرمز و آبی درآورده و در حمایت از همه پرسی و برای حفاظت از مراکز رای گیری از شهرهای اطراف به سمت بارسلون حرکت کردند. آتش نشانان بارسلون نیز اعلام کرده اند که از آرا محافظت خواهند کرد.

رهبران سیاسی منطقه خودمختار کاتالونیا در اسپانیا به وضوح اعلام کرده اند که از برگزاری همه پرسی استقلال عقب نشینی نخواهند کرد و همه پرسی روز یکشنبه را برگزار می کنند، اما دولت مرکزی اسپانیا با غیرقانونی خواندن آن می گوید که مراجعه به آراء عمومی رخ نخواهد داد.

کارزارهای تبلیغاتی همه پرسی نیمه‌شب جمعه پایان یافت.

«کارلس پوجدمون» رئیس دولت کاتالونیا روز جمعه از آمادگی دولت محلی برای برگزاری همه پرسی استقلال خبر داد و گفت: «بیش از 2000 محل رای گیری به صندوق های و برگه های رای مجهز شده و آماده هستند.»

به دلیل احتمال شلوغی خیابان ها و درگیری در روز یکشنبه، فروشگاه های بزرگی مانند «ال کورته» انگلیس اعلام کردند که در روز یکشنبه شعبه های خود در بارسلون را تعطیل خواهند کرد. همچنین دولت مرکزی اعلام کرده است که ترافیک هوایی در روز یکشنبه بر فراز آسمان بارسلون محدود خواهد شد.

دولت مرکزی اسپانیا با فرستادن هزاران نیروی پلیس و ضد شورش به منطقه کاتالونیا قصد دارد تا از برگزاری همه پرسی جلوگیری کند.

از سوی دیگر روز جمعه همزمان با ورود نیروهای پلیس و صدور دستور بستن مراکز رای گیری توسط دولت مرکزی، طرفداران برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا در مدارس محل رای گیری تحصن کردند. بین سه تا چهار هزار نیروی پلیس از سراسر اسپانیا به کاتالونیا فرستاده شده اند.

«ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا همه پرسی استقلال را «خیالی واهی» خوانده و سیاستمداران این منطقه خودمختار را به تبعیت از قانون اساسی فراخوانده است.

جنبش استقلال کاتالونیا سابقه ای طولانی و عمیق دارد. ترتیب دهندگان همه پرسی استقلال کاتالونیا می گویند که تاکنون 60 هزار نفر برای شرکت در رای گیری روز یکشنبه ثبت نام کرده اند. برگزار کنندگان از مردم خواسته اند که صبح زود به حوزه های اخذ رای مراجعه کنند و در صورت ممانعت پلیس به صورت صلح آمیز مقاومت کنند.

مکان: کاتالونیا، اسپانیا

منبع: دیلی میل

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.