مکان: واشنگتن، آمریکا/ منبع: وب سایت کوارتز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تصویر بالا ناگفتنی های بسیاری دارد. این عکس شش ماه پیش در تاریخ 28 ژانویه یعنی در نهمین روز ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گرفته شده است.

تمامی مشاوران ترامپ در این عکس آسوشیتدپرس - به جز «مایک پنس» - دیگر در کاخ سفید حضور ندارند و اخراج شده اند. این عکس آشفتگی های جدی در کاخ سفید را نشان می دهد.

در تازه ترین مورد، روز جمعه دونالد ترامپ با استعفای رئیس دفتر خود موافقت کرد و «جان کلی» وزیر امنیت داخلی خود را به سمت رئیس کارمندان کاخ سفید یا رئیس دفتر خود منصوب کرد.

ترامپ در توئیتر خود اعلام کرد: «جان کلی» جایگزین «رینس پریباس» شد.

ترامپ در توئیتر خود نوشت: «خوشوقتم که به اطلاع تان برسانم که ژنرال جان اف کلی را به عنوان رئیس دفتر کاخ سفید منصوب کردم. او یک آمریکایی بزرگ است.»

برکناری پریباس بعد از یک بحث داخلی در کاخ سفید صورت گرفته است. «آنتونی اسکارموچی» مدیر جدید بخش ارتباطات کاخ‌ سفید پیشتر پریباس را به خبرچینی و افشا کننده اخبار داخل کاخ‌ سفید متهم کرده بود.

پریباس به سی ان ان گفته استعفای او روز پنجشنبه به ترامپ تحویل شده بود. کناره گیری وی در حالی است که پیشتر «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید نیز کناره گیری کرده بود.

پریباس رکورد کوتاه ترین دوره خدمت یک رئیس دفتر رئیس جمهوری را با تنها 189 روز شکسته است.

سمت رئیس دفتر رئیس جمهوری اهمیت ویژه ای دارد. این سمت بالاترین مقام در بین کارمندان کاخ سفید است و در هر دوره رئیس جمهوری منتخب فردی از نزدیکان و افراد مورد اعتماد خود را در این سمت منصوب می کند. وظیفه رئیس دفتر رئیس جمهوری اداره امور کاخ سفید و ارتباطات رئیس جمهوری با خارج از کاخ سفید است. او همچنین رابط رئیس جمهوری با کنگره و وزرا خواهد بود.

 

مکان: واشنگتن، آمریکا

منبع: وب سایت کوارتز

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.