مکان: واتیکان/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پس از سروصدایی که استقبال سرد پاپ فرانسیس از «دونالد ترامپ» و خانواده اش به پا کرده بود، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا و همسرش هم با استقبال سرد وی مواجه شدند.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌ های جهان در دیدار با نخست وزیر کانادا بسیار کسل بود. در این دیدار «سوفی گرگور ترودو» همسر نخست وزیر کانادا نیز حضور داشت.

این دیدار یک هفته پس از دیدار ترامپ و همسرش «ملانیا»، دخترش «ایوانکا» و دامادش «جارد کوشنر» با پاپ صورت گرفت.

222

 

نخست وزیر کانادا پس از دیدار با پاپ، در یک گفتگوی کوتاه با رسانه‌ها گفت که خواسته عمیق کانادایی‌ ها، برای پوزش خواهی و حرکت به سوی یک آشتی واقعی با بومیان کانادا را با رهبر کاتولیک‌ های جهان مطرح کرده است.

جاستین ترودو پیش از این گفته بود که نمی ‌تواند رهبر کاتولیک های جهان را مجبور کند تا پوزش بخواهد، اما امیدوار است کلیسای کاتولیک تعهدی سازنده در این زمینه اتخاذ کند.

جاستین ترودو و پاپ فرانسیس در دیدار نیم ساعته خود همچنین درباره موضوعاتی چون آزادی مذهبی و وضعیت خاورمیانه گفتگو کردند.

دربار واتیکان نیز در اطلاعیه کوتاهی که پس از دیدار نخست وزیر کانادا با رهبر کاتولیک ‌های جهان منتشر کرد، بیشتر به کمک کلیسای کاتولیک به کانادا و روابط میان اوتاوا و واتیکان تاکید کرده است.

ترودو گفت از پاپ فرانسیس دعوت کرده است در آینده به کانادا سفر کند.

این چهره پاپ نشان می دهد یا او به طور کلی از دیدار با سیاستمدارانی از این دست رضایت ندارد، یا چهره اش این چنین است! اما چهره بشاش وی در دیدار با «باراک اوباما» در سال 2016 نشان می دهد احتمال دوم نمی تواند درست باشد.

40CEC07C00000578-4553978-image-a-98_1496125347355

مکان: واتیکان، ایتالیا

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.