مکان: هند/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، برای زنان هندوی محافظه کار در هند، تبدیل شدن به یک زن بیوه می توانید «تبعید ابدی» از جامعه باشد. هنگامی که شوهران آنها می میرند، زنان بیوه اغلب تا پایان عمر از جامعه طرد، و محکوم به عزاداری دائمی می شوند. تا همین اواخر آنها اجازه نداشتند در جشن رنگ پاشی هندی ها موسوم به «هولی» شرکت کنند.

بر اساس سنت هندوها، زنان بیوه دیگر نباید لباس های رنگی بپوشند و خود را زیبا کنند و تا ابد باید عزادار شوهران خود باشند. اما اکنون این رسوم تا حد زیادی توسط هندی های تحصیل کرده نادیده گرفته شده و تنها به طور جدی در برخی از روستاها و خانواده های محافظه کار رعایت می شود.

جشن هولی یا «جشن رنگ‌ ها» نام مراسمی است که هر ساله در ماه مارس و هنگام شروع فصل بهار در کشور هندوستان برگزار می ‌شود. جشن هولی یا رنگ پاشی، تعطیل رسمی در تمام هند است. مردم در این زمان که مطابق تقویم هندی تعطیل رسمی است، پایان زمستان و آغاز بهار طبیعت را جشن می‌ گیرند. در این جشن بر اساس یک سنت قدیمی، اهالی هر منطقه با پاشیدن آب و رنگدانه‌ های مخصوص به سوی یکدیگر و نیز اجرای موسیقی، به پایکوبی می‌ پردازند. در این آیین شاد، همه افراد اعم از زن و مرد و پیر و جوان شرکت می ‌کنند و باور دارند که با فرارسیدن بهار، بار دیگر روشنایی بر تاریکی و خوبی بر بدی پیروز شده ‌است. «جشن هولی» از اعیاد مهم مردم هند و نقطهٔ مقابل «جشن دیوالی» است که در آغاز فصل سرما برگزار می ‌گردد.

مکان: هند

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس/ مانیش سوآراپ

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.