مکان: دمشق،سوریه/منبع:روسیا الیوم

به گزارش جماران، بشار اسد رئیس جمهور سوریه به همراه اسماء همسرش و فرزندان شان امشب در منطقه «المیدان» در دمشق پایتخت این کشور گردش کردند.

بثنیه الشعبان مشاور ویژه رئیس جمهور نیز با انتشار ویدیوئی نوشت: بشار اسد رئیس جمهور در محله المیدان دمشق در میان ملتش و خانواده اش و دوست دارانش.

این در حالی است که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه امروز مقابل رئیس و اعضای پارلمان و با حضور شخصیت‌های سیاسی، حزبی، مذهبی، رسانه‌ای، علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی و خانواده‌های شهدا و مجروحان سوریه سوگند یاد کرد.

 بشار اسد در این مراسم گفت: "درود بر مردمی که با خون خود از وطن‌شان محافظت کردند و آن را چون امانتی با قلب و روح خود مراقبت کردند.شما با آگاهی و حس میهن‌دوستی خود نشان دادید که ملت عزم خود را برای دفاع از حقوق خود از دست نمی‌دهند، مهم نیست که چه تعداد استعمارگر باشد."

وی گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری سوریه گواه آگاهی ملت بزرگ سوریه است. دشمنان (سوریه) بر روی ترس از تروریسم حساب کرده بودند اما امروز بر تبدیل شهروند به مزدور. تجربه انتخابات ثابت کرده است که این ملت است که به یک دولت مشروعیت می‌بخشد. ما با هم به معادله ملی رسیده‌ایم زیرا ما مردمی منسجم و هماهنگ هستیم."

بشار اسد با اشاره به این‌ که، مردم سوریه در داخل کشورشان چالش‌برانگیرتر و سخت‌تر می‌شوند، از شکست طرح‌های خارجی در تبدیل کردن این مردم به برگه‌ای علیه وطنشان گفت و تاکید کرد: "آگاهی ملی و مردمی، قلعه ما و معیاری است که با آن توانایی و قدرت خود را می‌سنجیم. برخی مزدوران به واسطه ترکیه در حال کار بر روی طرح‌هایی برای وضع قانونی هستند تا سوریه زیر (سلطه) بیگانه قرار گیرد. اما کلیه این طرح‌ها و تلاش‌ها به لطف پایداری ملت سوریه از بین رفت."

او گفت: "بار دیگر از کسانی که فریب خورده‌اند و به سقوط کشورشان دل بسته‌اند، می‌خواهیم که به آغوش کشور و جامعه بازگردند؛ زیرا وطن پناهگاه و آغوش آن‌هاست و مردم سوریه دارای قلبی بزرگ و بخشنده هستند."

در تحولی دیگر، وزیر خارجه چین در دیدار با رئیس جمهور سوریه گفت پکن به حمایت از سوریه در جنگ علیه تروریسم ادامه می‌دهد.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز، شنبه، از «وانگ یی» وزیر خارجه چین و هیئت همراه در دمشق استقبال کرد.

در این دیدار بر آغاز مرحله جدید در تقویت روابط میان دو کشور و ایجاد افق‌های وسیعتر برای همکاری دوجانبه در تمامی زمینه‌هایی که در راستای منافع دو کشور بوده،‌ توافق شد.

بشار اسد در این دیدار گفت که چین کشور قدرتمندی بوده و جایگاه بزرگ و مهمی در عرصه بین‌المللی داشته و سوریه در انتظار توسعه همکاری با این کشور در تمامی زمینه‌ها است.

وی همچنین از پکن به دلیل حمایت از ملت سوریه در تمامی زمینه‌ها و همچنین مواضع مهمی که این کشور در نهادهای بین‌المللی در حمایت از حق حاکمیت سوریه و وحدت سرزمین‌هایش اتخاذ کرده، قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین مشارکت سوریه در طرح «جاده و کمربند» مورد بررسی قرار گرفت و وزیر خارجه چین بر اصرار کشورش برای مشارکت سوریه در این طرح به دلیل موقعیت و جایگاه مهم سوریه تاکید کرد.

وزیر خارجه چین از ادامه حمایت کشورش از ملت سوریه در جنگ علیه تروریسم و مقابله با محاصره و تحریم‌های غیرانسانی علیه این کشور تاکید کرد و گفت که پکن با دخالت در امور داخلی ملت سوریه و هر آن چیزی که حق حاکمیت و وحدت اراضی سوریه را نقض کند، مخالف است.

وزیر خارجه چین تبریک رئیس جمهور چین به بشار اسد به دلیل پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را منتقل کرده و گفت که این موفقیت نشان دهنده پیروزی ملت و عزم ثابت مردم این کشور در مقابله با تمامی چالش‌هاست.

در این دیدار «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه ، «بثینه شعبان» مشاور ویژه رئیس جمهور، «بشار الجعفری» معاون وزیر خارجه، «رانیه احمد» معاون وزیر اقتصاد و تجارت خارجی و «لونه شبل» مشاور ویژه رئیس جمهور و مدیر اداره آسیا در وزارت خارجه سوریه حضور داشتند.

بشار اسد،‌ امروز شنبه، در کاخ الشعب و مقر پارلمان این کشور حضور یافت و مراسم تحلیف دوره جدید ریاست جمهوری وی برگزار شد.

 

مکان: دمشق،سوریه

منبع:روسیا الیوم

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.