مکان: عربستان سعودی/ منبع: وب سایت سعودی لیکس

 

به گزارش جماران، یک حساب کاربری متخصص در دنیای ساعت ها و مارک های آنها، تصویری از شاهزاده «فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر خارجه عربستان را منتشر کرد که مارک ساعت شخصی وی را نشان می داد.

طبق حساب کاربری «دنیای ساعت مچی» (World of Watches) در توییتر، وزیر سعودی در یکی از کنفرانس ها ظاهر شد و ساعت مچی برند پتک فیلیپ (Patek Philippe) مدل 5146G را بر دست داشت.

این مدل ساعت، ساخته شده از طلای سفید و دارای تقویم و تاریخ بوده و 150 هزار ریال عربستان قیمت دارد.

انتشار این عکس از وزیر خارجه عربستان موجب خشم مردم این کشور شد که در دوره شیوع کرونا و قرنطینه با بحران‌ های متعددی مواجه شدند.

 

وزیر-خارجیة-السعودیة-خلال-لقائه-نظیرته-الهولندیة

 

این عکس جنجال گسترده ای را در میان فعالان ایجاد کرد و یک فعال به نام «آروا» اظهار نظر کرد: «جای تعجب است که آنها طلا می پوشند و این برای مردان ممنوع است. آیا کسی می تواند به من کمک کند؟»

در حالی که «نواف الشعالان» دیگر فعال در توییتی با انتقاد نوشت: «آنها لوکس ترین لباس را می پوشند و در بخش مالیات، برق و بنزین از مردم بیش از توانشان پول می گیرند.»

شهروندان عربستانی از فقر و محرومیت در رنج بوده و از مالیات‌ های دولتی شکایت دارند.

در واقع سیاست‌ های سخت اقتصادی شامل افزایش مالیات‌ها، بحران کرونا و افزایش نرخ بیکاری به طور کلی جامعه عربستان را خسته و فرسوده کرده است.

قوانین مربوط به قرنطینه که با شیوع ویروس کرونا در این کشور اجرا شدند، پیامدهای متعددی برای جوانان عربستانی داشته و زندگی و شغل آنها را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

در این میان با وجود افزایش 5 تا 15 درصدی مالیات‌ ها در ژوئیه گذشته، یارانه دولتی شهروندان کاهش یافت و شوک جدیدی به آنها وارد کرد.

طبق گزارش مرکز آمار عربستان، نرخ بیکاری نیز در این کشور در سه ماهه دوم سال 2020 میلادی 15.4 درصد افزایش داشته و اقتصاد عربستان 7 درصد رکود پیدا کرد.

پیش بینی می شود اقتصاد عربستان امسال 2.1 درصد رشد کند اما حتی در صورت تحقق این رشد، سطح تولیدات ناخالص داخلی بزرگ ترین اقتصاد منطقه خاورمیانه کمتر از قبل آغاز بحران کرونا خواهد بود. به گفته صندوق بین المللی پول، اقتصاد عربستان سال گذشته 4.1 درصد کوچک شده بود.

 

مکان: عربستان سعودی

منبع: وب سایت سعودی لیکس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.