مکان: آمریکا/ منبع: یاهو نیوز

 

به گزارش جماران، معترضان در پی درخواست انتشار تصاویر فیلم دوربین بدن پلیسی که در مرگ «اندرو براون جونیور» در تیراندازی پلیس دست داشت، به خیابان های «الیزابت سیتی» در ایالت کارولینای شمالی آمدند.

تصاویر پخش شده به صورت زنده در فیس بوک نشان می دهد گروهی از تظاهرات کنندگان در تقاطع خیابان الیزابت شرقی و خیابان واتر شمالی جمع شده اند و خواهان عدالت در مورد قتل براون هستند.

 

0b1af2273936be3b06e725a1e91c66c7

7

 

اندرو براون جونیور هنگام ارائه حکم بازرسی در داخل خودرویش در ایالت کارولینای شمالی آمریکا به ضرب گلوله ماموران پلیس کشته شد.

 مقامات ایالت کارولینای شمالی آمریکا از آغاز تحقیقات درباره قتل وی خبر دادند. رسانه‌های محلی و مقامات اعلام کردند این تیراندازی صبح چهارشنبه به وقت محلی در شهر تقریبا 18 هزار نفری الیزابت سیتی، نزدیک مرز بین ایالت ‌های کارولینای شمالی و ویرجینیا روی داد.

ساعاتی بعد گروه ‌های کوچکی از تظاهرات کنندگان در اعتراض به این قتل به خیابان ‌ها آمدند. دفتر پلیس الیزابت سیتی و اداره تحقیقات ایالتی جزئیات کمی درباره این پرونده ارائه کرده اند.

 

6

10541865_042321-wtvd-calls-to-release-body-cam-footage-img

 

مقامات فرد کشته شده را شناسایی کرده اند. نام وی «اندرو براون جونیور» بود و هنگامی که ماموران پلیس تلاش کردند حکم بازرسی را تحویل وی دهند به ضرب گلوله کشته شد.

این تیراندازی در حالی روی داده است که روز قبل از آن هیئت منصفه دادگاهی «درک شووین» مامور پلیس سفیدپوست شهر مینیاپلیس را در مورد قتل «جورج فلوید» در سال گذشته، مجرم شناخت.

دادگاه درک شووین پس از 10 ماه از واقعه قتل جورج فلوید اخیرا برگزار، و روز سه شنبه هئیت منصفه درباره وی وارد شور شد.

هئیت منصفه دادگاه، شووین را در تمامی موارد اتهامی گناهکار شناخت؛ وی به قتل غیرعمد از طریق یک فعل مجرمانه (قتل درجه 2)، قتل عمد از طریق ارتکاب یک اقدام خطرناک (قتل درجه 3) و آدم کشی غیرعمد درجه دوم متهم بود. او در هر سه مورد گناهکار شناخته شد.

«جورج فلوید» شهروند سیاهپوست ساکن مینه سوتا بود که در 25 مه 2020 قربانی قساوت افسر سفید پوست آمریکایی شد. «درک شووین» پلیس آمریکایی با قرار دادن زانوی خود بر گردن فلوید، وی را به قتل رساند.

در یکی دیگر از آخرین موارد درپی کشته شدن یک دختر نوجوان سیاه پوست در عصر سه شنبه به ضرب گلوله پلیس، مردم در شهر «کلمبوس» آمریکا علیه خشونت پلیس تظاهرات کردند.

پلیس کلمبوس مدعی شد، دو مورد حمله با چاقو علیه مأموران پلیس انجام شده است.

شهردار شهر کلمبوس گفت: هنوز مشخص نیست چه اتفاقی در جریان قتل این دختر نوجوان رخ داد. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

تخمین زده می‌ شود که هر ساله نزدیک به 1200 نفر در آمریکا توسط ماموران پلیس کشته می ‌شوند، اما در حدود 99 درصد از این موارد ماموران به هیچ جرمی متهم نمی ‌شوند.

 

مکان: آمریکا

منبع: یاهو نیوز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.