مکان: فلوریدا، آمریکا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش جماران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که برای ماندن در کاخ سفید برای یک دوره چهار ساله مبارزه می‌ کند، در ایالت فلوریدا برگه رای خود را تحویل داد.

وی پس از انداختن رای خود در یک صندوق اخذ رای در شهر «وست پالم پیچ» به گروهی از حامیانش گفت: « به کسی رای دادم که اسمش ترامپ است.»

وی در جمع خبرنگاران اظهار نظر کوتاهی کرد و بار دیگر رای ‌گیری پستی را این گونه زیر سوال برد که «وقتی رای خود را می ‌فرستید، نمی توانید این گونه (رای ‌گیری حضوری و روی کاغذ) امنیت داشته باشید.»

ترامپ اندکی بعد در پیامی در توئیتر نوشت: «همین الان رای دادم. افتخار بزرگی است.»

جمعی از هواداران ترامپ هم در مقابل محل رای دادن او تجمع کرده بودند.

فلوریدا یکی از ایالت‌ های کلیدی و سرنوشت ساز در انتخابات فعلی آمریکا است هر چند که تقریبا به طور سنتی در تمام انتخابات، کاندیدای جمهوری خواه در آن برنده شده است.

«جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ هنوز رای نداده است و انتظار می‌ رود این کار را در روز انتخابات انجام دهد، زیرا در ایالت «دِلاور» محل سکونت او، امکان رای ‌دهی زودهنگام وجود ندارد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 3 نوامبر (13 آبان) برگزار می ‌شود، اما شهروندان آمریکایی این امکان را دارند در دوره مشخصی، زودتر از موعد رای دهند. علاوه بر ریاست جمهوری، انتخابات بخشی از سنا، تمام مجلس نمایندگان و مقامات محلی نیز در جریان است.

بیش از 54 میلیون نفر تاکنون آرای خود را به مراکز اخذ رای در سراسر کشور ارسال کرده ‌اند، که از آمار کل مشارکت در رای ‌گیری زودهنگام انتخابات 2016 بالاتر است.

به دلیل همه‌ گیری کرونا، برگزاری انتخابات امسال مانند گذشته و حضور رای دهندگان در مراکز مشخص اخذ رای امکان ‌پذیر نیست و رای ‌گیری از طریق پست انجام می ‌شود.

تاکنون نظرسنجی ‌ها از پیشتازی بایدن در سطح ملی خبر می ‌دهند.

این در حالیست که همزمانرا رای دادن ترامپ، «باراک اوباما» به «میامی» ایالت فلوریدا رفت تا در حمایت از جو بایدن در همایش ‌های انتخاباتی شرکت و سخنرانی کند.

چهل و چهارمین رئیس ‌جمهور آمریکا در این سخنرانی گفت: آنچه در 10 روز آینده انجام می‌ دهیم برای دهه های آتی اهمیت دارد.

اوباما به مردمی که با به صدا درآوردن بوق خودروهای خود او را تشویق می‌ کردند، گفت: اگر مردم فلوریدا به بایدن رای دهند من مجبور نخواهم شد که تا دیروقت بیدار، و تا روز بعد منتظر نتایج انتخابات بمانم.

اوباما در انتقاد از مدیریت بحران کرونا گفت: دونالد ترامپ حتی نمی‌ تواند قدم های اولیه را برای محافظت از خود (در برابر ویروس کرونا) بردارد.

وی اضافه کرد: او حتی قبول ندارد که معضلی وجود دارد. همین هفته گلایه می‌ کرد که همه ‌گیری کرونا موجب شده تا به سر کار بازگردد. اگر از همان اول کار می ‌کرد هرگز چنین اوضاع وخیمی را شاهد نبودیم.

رئیس ‌جمهور پیشین آمریکا گفت: بایدن می ‌داند که قدرت حقیقی ما از ترسیم الگویی برمی ‌آید که جهان به دنبال پیروی از آن است.

اوباما تاکید کرد: کشوری که در کنار دموکراسی باشد و نه دیکتاتورها؛ کشوری که الهام‌ بخش دیگر کشورها بوده و آنان را برای غلبه بر تهدیدهایی چون تغییرات اقلیمی، تروریسم، فقر و بیماری بسیج کند.

 

مکان: فلوریدا، آمریکا

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.