مکان: آمریکا/ منبع: نیویورک پست

 

به گزارش جماران، اعتراضات ضد نژادپرستی به ایالت پنسیلوانیا رسیده است.

در پی قتل یک سیاه پوست دیگر به دست پلیس آمریکا، صد‌ها نفر در منطقه «لنکستر» ایالت پنسیلوانیا در اعتراض به خشونت پلیس تظاهرات کردند.

بعد از آن که پلیس آمریکا در منطقه لنکستر ایالت پنسیلوانیا یک شهروند 27 ساله سیاه پوست را به نام «ریکاردو مونیوس» هدف قرار داد و کشت، صد‌ها نفر به خیابان ‌ها لنکستر آمدند و به این اقدام پلیس آمریکا اعتراض کردند.

 

lancaster-protests-1

lancaster-protests-8

 

اداره دادستانی منطقه لنکستر اعلام کرد فردی که هدف قرار گرفته است با چاقو افسر پلیس را تهدید کرده بود.

وقوع این حادثه ساکنان منطقه لنکستر را به شدت خشمگین کرده و آنها بدون توجه به هشدار‌های پلیس به خیابان‌ ها ریختند و در برابر اداره پلیس تجمع کردند. معترضان به سمت اداره پلیس سنگ پرتاب کردند و به یک خودروی پلیس هم آسیب وارد کردند.

 

 

download (2)

پلیس برای متفرق کرد معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد.

اعتراضات سراسری آمریکا بعد از کشته شدن سیاه ‌پوستی به نام «جورج فلوید» در شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» برپا شد و همچنان ادامه دارد.

این اعتراضات که بیش از سه ماه متوالی ادامه داشته، در برهه ‌ای به دلیل دخالت ماموران فدرال به دستور ترامپ برای سرکوب معترضان شدت گرفت، اما انتقاد شدید از نحوه سرکوب معترضان موجب شد دولت ترامپ دستور دهد ماموران فدرال خیابان ‌ها را ترک کنند.

با این وجود ترامپ تهدید کرد در صورتی که مقامات محلی نتوانند به این اعتراضات خاتمه دهند، بار دیگر ماموران فدرال را به خیابان ‌های این شهر گسیل خواهد کرد.

 

مکان: آمریکا

منبع: نیویورک پست

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.