مکان: اسپانیا/ منبع: خبرگزاری آناتولی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خانم 113 ساله اسپانیایی که در خانه سالمندان زندگی می کند، کروناویروس را شکست داد. 

بر اساس اخبار منتشره در مطبوعات محلی اسپانیا، «ماریا برانیاس» که در خانه سالمندان شهرستان «اولوت» شهر «گیرونا» در شمال شرق اسپانیا زندگی می کند، پس از چندین هفته درگیری با بیماری ناشی از کروناویروس بهبود یافت. 

 

ماریا برانیاس2

 

طبق این اخبار، برانیاس در سنین کودکی نیز به آنفولانزای اسپانیایی که یکی از بزرگترین پاندمی های جهان بوده و بین سال های 1918 تا 1920 ظاهر شده، مبتلا شده و بهبود یافته است. 

وی که در 4 مارس 113 ساله شد و بیش از 20 سال است که در خانه سالمندان زندگی می کند، در گفت و گو با مطبوعات اسپانیا گفت: مشکلات کوچکی دارم ولی این مشکلات برای هر کس می تواند وجود داشته باشد. از تمامی پرسنل پزشکی که به من کمک کردند تشکر می کنم. کارکنان این بخش خیلی به من کمک کردند و برخورد خیلی خوبی با من داشتند. 

 

ماریا برانیاس

 

گروه تحقیقاتی پیری شناسی (Gerontology Research Group) اعلام کرد که برانیاس بر اساس داده های فعلی، مسن ترین فردی است که توانسته کروناویروس را شکست دهد. 

یک خبر خوب برای این مرکز، منفی شدن نتیجه آخرین آزمایش تشخیص کرونای این فرد است که به ویروس کرونا مبتلا شده و برای چندین هفته در اتاق خود، قرنطینه شده بود.

ماریا حدود دو دهه است که در خانه سالمندان «سانتا ماریا دِل تورا د اولوت» زندگی می‌ کند و این مرکز همانند بیشتر مراکز از این دست در تمام نقاط اسپانیا مورد حمله مرگبار ویروس کرونا قرار گرفته است.

کووید 19 تا این لحظه اکثر نقاط جهان را درگیر کرده است. تاکنون هیچ درمان و واکسن کاملا اثربخشی برای این بیماری به جهان عرضه نشده است و گروه‌ های تحقیقاتی واکسن‌ سازی از زمان طولانی و سختی ساخت واکسن برای این بیماری خبر داده‌ اند.

 

مکان: اسپانیا

منبع: خبرگزاری آناتولی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.