مکان: چین، هنگ کنگ/ منبع: خبرگزاری رویترز

به گزارش جماران، هزاران شهروند هنگ کنگی امروز یکشنبه با وجود گرمای شدید در جدیدترین بخش از سلسله تظاهرات های گسترده علیه قانون تحویل متهمان به چین، در هنگ کنگ تظاهرات کردند. این قانون باعث شده است که مرکز مالی که تحت حاکمیت چین است وارد بحران سیاسی شود.

میلیون ها تظاهرکننده در طول دو ماه گذشته در نمایش قدرت در مقابله با «کاری لام» رئیس اجرایی هنگ کنگ تظاهرات کردند؛ امری که باعث به وجود آمدن بدترین ناآرامی های اجتماعی به این مستعمره سابق انگلیس از زمان بازگشت حاکمیتش به چین در 22 سال پیش شده است.

انتظار می رود که ده ها هزار معترض از تفرجگاه«ویکتوریا» در بخش خلیج«کوزوای» که پر از فروشگاه و خریدار است به سمت منطقه «وان شای» حرکت کنند. این مسافت فقط مسافتی بین دو ایستگاه متروست. پلیس طول مسیر تظاهرات را به بهانه نگرانی های امنیتی کوتاه کرده است.

برگزارکنندگان تظاهرات موفق نشدند نقطه پایانی تظاهرات را منطقه مرکزی شهر هنگ کنگ قرار دهند یعنی همان جایی که صحنه درگیری های شدید میان معترضان و نیروهای پلیس ضد شورش بود که طی آن پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کرد.

این تظاهرات یک روز پس از تظاهرات ده ها هزار نفر در حمایت از پلیس برگزار می شود . برخی پلیس را به استفاده بیش از حد از زور متهم می کنند. تظاهرات کنندگان هوادار پلیس خواستار پایان خشونت در هنگ کنگ شدند.

مکان: چین، هنگ کنگ

منبع: خبرگزاری رویترز


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.