مکان: لندن، انگلیس/ منبع: اسکای نیوز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا و همسرش «ملانیا» دقایقی پیش به‌ رغم مخالفت گسترده مردم انگلیس، در میان تدابیر شدید امنیتی وارد لندن شد.

 

D8H1xP8W4AAe_cn

 

ترامپ با هواپیمای ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا موسوم به «ایر فورس وان» وارد فرودگاه «استنستد» لندن شد و مورد استقبال «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس و «وودی جانسون» سفیر آمریکا در انگلیس قرار گرفت.

 

_107209305_hi054395888

 

نکته قابل توجه، نبود فرش قرمز مقابل هواپیما برای ورود رئیس جمهور آمریکا بود که مورد توجه رسانه های انگلیسی قرار گرفت.

ترامپ سپس با اسکورت ویژه و در نهایت با بالگرد اختصاصی رئیس جمهور آمریکا موسوم به «مارین وان» راهی اقامتگاه سفیر آمریکا در مرکز لندن شد.

 

D8H4Q0WWsAAif6g

D8HvDQQXoAAAvbr

 

ترامپ بلافاصله پس از فرود هواپیما با انتشار توئیتی، به شهردار لندن حمله لفظی کرد و او را یک بازنده خواند که باید روی حل و فصل جرائم لندن متمرکز شود. «صادق خان» دیروز در یادداشتی در آبزرور ترامپ را با رهبران فاشیست قرن بیستم مقایسه کرده بود.

این دومین سفر رئیس‌ جمهور آمریکا به انگلیس در یک سال گذشته است. 

دونالد ترامپ پس از ورودش به لندن از کلیسای «وست‌ مینستر» در مرکز پایتخت دیدار خواهد کرد و سپس برای عصرانه پرنس چارلز ولیعهد انگلیس و همسرش را خواهد دید.

او و همسرش امشب در ضیافتی رسمی در کاخ باکینگهام میهمان ملکه الیزابت دوم خواهند بود.

صبح روز سه شنبه ترامپ در یک صبحانه کاری با حضور مدیران شرکت‌ های بزرگ انگلیسی و آمریکایی در کاخ «سنت جیمز» با «ترزا می» دیدار خواهد کرد.

این دو سپس گفت‌ و گوهای خود را در دفتر نخست وزیر ادامه خواهند داد و در پی آن در نشستی خبری حضور می یابند.

قرار است ترزا می درباره موضوعات مختلف از جمله تغییرات آب و هوایی با ترامپ صحبت کند.

این آخرین دیدار رسمی ترزا می در مقام نخست وزیر با یکی از رهبران جهانی خواهد بود. قرار است او روز هفتم ژوئن و پس از پایان سفر ترامپ از نخست وزیری کنار رود.

ترامپ روز چهارشنبه به شهر جنوبی «پورتسموث» خواهد رفت و در هفتاد و پنجمین سالگرد اعزام نیروهایی انگلیسی به جبهه نرماندی در شمال فرانسه برای مقابله با نیروهای آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم شرکت خواهد کرد.

او سپس برای ملاقات با «لیو واردکار» نخست وزیر ایرلند به شهر «شانون» در جنوب غربی این کشور خواهد رفت. ترامپ در ایرلند سری هم به زمین‌ های گلف خود خواهد زد.

 

مکان: لندن، انگلیس

منبع: اسکای نیوز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.