مکان: واشنگتن، آمریکا/ منبع: خبرگزاری آناتولی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «برات آلبایراک» وزیر امور مالی و خزانه داری ترکیه که به منظور شرکت در 37مین کنفرانس همکاری مشترک آمریکاترکیه به واشنگتن سفر کرده است، با «استیو  منوچین» همتای آمریکایی خود و همچنین «جارد کوشنر» داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور در کاخ سفید دیدار کرد.

این نخستین بار است که ترامپ در کاخ سفید با یک وزیر به صورت دوجانبه دیدار می کند.

 

D4QBXUbWkAA7ukG

 

به گفته آلبایراک، او در این دیدار سلام و پیام «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه را به رئیس جمهور آمریکا منتقل کرده و بازخورد بسیار مثبتی را در مقابل این پیام ها از رئیس جمهور آمریکا دریافت کرده است.

آلبایراک در خصوص این دیدار در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: در دیدار با رئیس جمهور آمریکا وی نگاه منطقی به نیازهای ترکیه از خرید سامانه دفاع موشکی S-400 داشت. در سال پیش رو تلاش خواهیم کرد تا با حجم تجاری میان دو کشور را افزایش داده و به 75 میلیارد دلار برسانیم.

وی در خصوص این دیدار به خبرنگاران نیز گفت: این یک دیدار شخصی نبود. دیدار رئیس جمهور آمریکا با بنده در واقع نشان دهنده نگاه مثبت وی به ترکیه و نشات گرفته از گفت و گوی بسیار جدی ای است که میان دو رئیس جمهور در جریان است.

 

مکان: واشنگتن، آمریکا

منبع: خبرگزاری آناتولی

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.