مکان: لندن، انگلیس/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ده‌ها هزار نفر از مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در تظاهراتی در لندن پایتخت این کشور خواستار برگزاری رفراندوم دیگری درباره برگزیت شدند.

«صادق خان» شهردار لندن و «سر وینس کیبل» رهبر لیبرال دموکرات ها هم در میان تظاهرات کنندگان بودند.

این تظاهرات بزرگ، چند روز پس از مهلت تازه اتحادیه اروپا به دولت انگلیس برگزار می‌ شود؛ مهلتی تازه تا بلکه خروج این کشور از اتحادیه اروپا توام با توافق با این نهاد نهایی شود.

تظاهرات لندن همزمان با شرایط بحرانی برای برگزیت برگزار و اوضاع را برای «ترزا می» نخست وزیر انگلیس دشوارتر از پیش می‌ کند.

به رغم بحث و مذاکرات نفس‌ گیر و طاقت‌ فرسا در طول سه سال پس از رفراندوم برگزیت، هنوز زمان دقیق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و چگونگی آن مشخص نشده است.

سخنان اخیر ترزا می نشان از آن دارد که او نمی‌ خواهد این بار نیز همان طرح‌ هایی را به مجلس عوام بیاورد که در دو نوبت پیش از سوی نمایندگان رد شد.

همزمان تایمز و دیلی تلگراف از افزایش فشارها بر نخست‌ وزیر انگلیس برای استعفا خبر می‌ دهند.

معترضان به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیش از اینکه به سمت دفتر نخست‌ وزیری حرکت کنند مقابل «هاید پارک» تجمع کردند.

انگلیس و اتحادیه اروپا روزهای سرنوشت سازی را پشت سر می‌ گذارند. موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سال 2016 کلید خورد. حالا چند سناریو پیش روی انگلیس قرار گرفته، خروج توام با توافق، خروج بدون توافق و یا منتفی شدن گزینه خروج. آخرین گزینه خواست اصلی شهروندانی است که تظاهرات بزرگ در پایتخت انگلیس به راه انداختند.

در رفراندوم ژوئن 2016 حدود 51.9 درصد مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند. 48.1 درصد از مردم اما موافق ماندن در اتحادیه بودند. هدف اصلی تظاهرات انگلیسی ها در لندن تاکید بر برگزاری یک رفراندوم جدید بود.

پیش از برگزاری این تظاهرات، مخالفان انگلیسی خروج از اتحادیه اروپا با جمع‌ آوری 4 میلیون و 300 هزار امضا در یک کارزار آنلاین مخالفت خود را به برگزیت نشان داده‌ اند. این طومار در وب سایت پارلمان انگلیس قابل دسترس است.

مخالفان برگزیت در حالی راهپیمایی کردند که طرفداران برگزیت هم از هفته گذشته راهپیمایی خود را از شهر «ساندرلند» در شمال شرق انگلیس به سمت لندن آغاز کرده‌ اند.

 

مکان: لندن، انگلیس

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.