مکان: فلسطین/ منبع: خبرگزاری شین هوا

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در تیراندازی نظامیان صهیونیست به شرکت کنندگان در سی و نهمین تظاهرات بازگشت در نوار غزه، 5 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 40 نفر دیگر مجروح شدند.

تظاهرات این هفته با عنوان «وفاداری به قهرمانان مقاومت در کرانه باختری»، 5 فلسطینی از جمله یک نوجوان 16 ساله به شهادت رسیدند و ده ها نفر نیز به ضرب گلوله و استنشاق گاز اشک آور مصدوم شدند.

یک روزنامه نگار و یک امدادگر در میان مصدومان هستند.

گروه های فلسطینی تاکید کردند این تظاهرات به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد. جمعه آینده نیز تظاهراتی با عنوان «هرگز از حقوق قانونی خود چشم پوشی نمی کنیم» برگزار خواهد شد.

راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت از 30 مارس در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌ آویو به این شهر آغاز شد. نظامیان صهیونیست برای برخورد با آنها که خواهان بازگشت به سرزمین های خود و پایان 12 سال محاصره غیرقانونی غزه هستند، از گلوله‌ های جنگی استفاده می‌ کند. تاکنون ده ها معترض فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در مرز نوار غزه به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند.

دو میلیون نفر از شهروندان فلسطین بر اثر محاصره زمینی، هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی از سال 2006 تاکنون در نوار غزه با فاجعه انسانی بزرگی مواجه هستند.

 

مکان: فلسطین

منبع: خبرگزاری شین هوا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.