مکان: پاریس، فرانسه/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در حالیکه هنوز هوا در پاریس کاملا روشن نشده بود، نیروهای امنیتی 34 نفر از افرادی را که برای تظاهرات به خیابان شانزلیزه آمده بودند، دستگیر کردند.

برای تظاهرات امروز موسوم به «تظاهرات شنبه سیاه» حدود 90 هزار پلیس ضد شورش و نیروهای امنیتی و 106 گردان ویژه ژاندارمری برای جنگ شهری به همراه ده ها خودروی زرهی و نفربر در شهرهای فرانسه مستقر شده اند که سهم پاریس به طور بی سابقه ای به 8000 نیرو افزایش یافته است.

 

Dt4ZaVBXcAAct3C

Dt4ZZWRW4AAgXqs

 

تمامی فعالیت های این شهر در همه امور تعطیل شده است و وزارت کشور از شهروندان خواسته تا حد امکان از خانه هایشان خارج نشوند. برج ایفل، موزه لوور و ساختمان اپرا از جمله مراکز دیدنی شهر پاریس هستند که امروز شنبه تعطیل هستند. همچنین شهرداری به تعداد زیادی از فروشگاه‌ های لوکس و رستوران ها در شانزلیزه و اطراف کاخ ریاست جمهوری دستور داده تا روز شنبه تعطیل کنند.

در چهارمین هفته از به راه افتادن جنبش ضد سرمایه داری در فرانسه تاکنون 5 نفر کشته و بیش از 4 هزار نفر هم زخمی و بازداشت شده اند که حال چند تن از زخمی ها وخیم گزارش شده است.

اعتراضات گسترده جلیقه زردها در هفته‌های اخیر در شهر پاریس از زمان شورش دانشجویان در سال 1968 یکی از شدیدترین ناآرامی بوده است.

این حوادث شدیدترین بحران دوران ریاست جمهوری «امانوئل ماکرون» است ولی او بخش اعظم واکنش به این حوادث را به گردن «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه انداخته است. ماکرون به شدت تحت فشار قرار گرفته تا در مورد این وضعیت صحبت کند.

معترضان خواستار کاهش فشار اقتصادی بر خانواده ها و افزایش حداقل دستمزد هستند. اما رئیس جمهور فرانسه که نگران افزایش بدهی دولت است و نمی خواهد قوانین اتحادیه اروپا در مورد سقف بدهی را نقض کند در این زمینه میدان مانور محدودی دارد.

 

مکان: پاریس، فرانسه

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.