مکان: پیونگ یانگ، کره شمالی/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «مایک پومپئو» از توکیو به پیونگ‌ یانگ سفر کرد. این چهارمین دیدار وزیر خارجه آمریکا از کره شمالی بود. پومپئو سپس به کره جنوبی و از آنجا به چین می‌ رود.

 

81bdc14e-a825-4d72-9188-00f4df36f0ee_16x9_788x442 (1)

 

پومپئو پس از دیدار با رهبر کره شمالی در توییترش نوشت: پیشرفت در گفت‌ و گوهای هسته‌ ای آمریکا و کره شمالی ادامه دارد. وزیر خارجه آمریکا خبر داد که در سفر خود به پایتخت کره شمالی برای خروج از بن‌ بست مذاکرات هسته‌ ای دو کشور با رهبر کره شمالی دیدار کرده است.

 

Untitled

 

او همچنین از «میهمان‌نوازی» کره شمالی از خودش و تیم همراهش تشکر کرده است.

او در ادامه سفر به شبه جزیره کره و اندکی پس از ورود به کره شمالی با انتشار تصویری از خود و کیم جونگ اون، توییت کرده بود: «برای دیدار با کیم سفری خوب به پیونگ‌ یانگ داشتم. پیشرفت در توافقات حاصل‌ شده در نشست سنگاپور ادامه یافت. تشکر برای میزبانی از من و همراهانم.»

پومپئو روز شنبه در توکیو با «شینزو آبه» نخست‌ وزیر ژاپن در خصوص همکاری دو کشور برای حل بحران هسته‌ ای کره شمالی گفت‌ و گو کرده بود. 

 

wire-4835764-1538912037-563_634x437

 

نخستین دیدار سران دو کشور روز 12 ژوئن در سنگاپور انجام گرفت. ترامپ پس از این دیدار، تهدید هسته‌ ای از سوی کره شمالی را پایان‌ یافته اعلام کرد اما سندی از این دیدار مبنی بر توافق بر سر خلع سلاح هسته‌ ای منتشر نشد و محتوای متن امضا شده توسط ترامپ و کیم هم با توافق‌ های مشابه آمریکا با دیگر کشورها فاصله زیادی داشت.

این چهارمین سفر پومپئو به کره شمالی خواهد بود. او پیش‌ تر در ماه‌ های ژوئیه و مه سال جاری به عنوان وزیر خارجه به پیونگ‌ یانگ رفته بود. در ماه آوریل نیز در رئیس وقت سیا به صورت پنهانی سفری به کره شمالی داشت.

با وجود دیدار تاریخی رهبران دو کشور، طی هفته‌ های اخیر گزارش‌ های خوشبینانه‌ ای از روند غیر هسته ای شدن کره شمالی منتشر نشده و ناظران معتقد هستند پیونگ‌ یانگ گام‌ های جدی ای برنداشته‌ است.

 

مکان: پیونگ یانگ، کره شمالی

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.