مکان: واشنگتن، آمریکا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ساعاتی پیش داستان مربوط به برت کاوانا فرد معرفی شده برای حضور در دادگاه عالی آمریکا به اوج خود رسید. در حالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از انتصاب کاوانا برای این مسئولیت مادام العمر خوشحال است که شماری از مردم آمریکا نظری دیگر دارند.

پس از رای اعتماد سنا به «برت کاوانا» قاضی پیشنهادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و برگزاری مراسم تحلیف وی، دو نهاد بزرگ آمریکا یعنی دیوان عالی و کنگره آمریکا به صحنه اعتراضات معترضان خشمگین علیه بی عدالتی آمریکا تبدیل شد.

 

1

5

 

زمانی که کاوانا در دیوان عالی آمریکا سوگند می خورد، معترضان به راه پله های دیوان عالی هجوم بردند و به شدت به درب برنزی بزرگ این نهاد کوبیدند تا صدای اعتراضشان به گوش مقامات برسد.

 

Untitled3

 

«جسیکا کامپبل سوانسون» 35 ساله یکی از فعالان و معترضان از مجسمه عدالت در صحن دیوان عالی بالا رفت و فریاد زد: «این دادگاه ماست. اینها پله های ما هستند، اینها نهادهای ما هستند!»

 

Untitled2

Untitled

 

صدها نفر فریاد می زدند و پلاکاردهایی علیه کاوانا در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «این پایان اعتراضات نیست.»

صدها تن از معترضان که اکثر آنها را زنان تشکیل می داد، نیز از موانع مقابل کنگره عبور کردند و وارد صحن این ساختمان شدند. ده ها تن از آنها در حالی که فریاد می زدند «به آنها رای ندهید» و «نه عدالت، نه کرسی»، بازداشت شدند.

 

3

4

 

معترضان همچنین مراسم رای گیری در سنا را نیز بارها مختل کردند و نمایندگانی که از کاوانا حمایت کرده بودند را «نامرد» خواندند.

 

2

 

همزمان با جلسه سنا، گروهی از فعالان گروه مبارزه با آزار و اذیت جنسی علیه زنان با برگزاری تجمعی خواستار رد صلاحیت کاوانا برای عضویت در دادگاه عالی آمریکا شده بودند.

روز گذشته نیز وقتی خودروی ترامپ در حال حرکت بود شماری از معترضان به این انتصاب در مسیر حرکت خودروی ترامپ تجمع کردند. آنها یک صدا شعار می دادند «ننگت باد». خودروی ترامپ با فاصله اندکی از معترضان عبور کرد اما فریادهای «ننگت باد» همچنان ادامه داشت. آنها می گفتند ما به کاوانا «نه» می گوییم و «دموکراسی کجاست!» آنها فریاد می زدند «این دموکراسی نیست!»

دونالد ترامپ در پی کناره‌ گیری یکی از قاضی‌ های دیوان عالی، برت کاوانا را برای تصدی این کرسی به سنا معرفی کرده است. او برای رسیدن به این سمت به رای تایید سنا نیاز داشت. با مطرح‌ شدن اتهامات از سوی چند زن که برت کاوانا را متهم می‌ کنند در سال‌ های خیلی قبل آنها را آزار جنسی داده است، روند بررسی او در کمیته قضایی سنا پیچیده شد؛ از جمله «کریستین بلیسی فورد» استاد روان‌ شناسی در یک دانشگاه در کالیفرنیا، که هفته پیش حاضر شد در جلسه علنی کمیته قضایی سنا شهادت دهد.

اما در نهایت سنا به او رای مثبت داد.

 

مکان: واشنگتن، آمریکا

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.