مکان: کالیفرنیا، آمریکا/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، آتش سوزی مهیب در کالیفرنیای شمالی برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد و تلاش ها برای مهار آن بی نتیجه بوده است.

آتش نشانان امروز شنبه تلاش کردند آتش مهیبی را که موجب شد بزرگراهی بین ایالتی در کالیفرنیای شمالی مسدود شود، مهار کنند. این آتش سوزی از جنگل ملی «شستا - ترینتی» آغاز شد و به سرعت گسترش یافت و اکنون برای چهار روز ادامه دارد.

به گفته مقامات آتش نشانی، از روز چهارشنبه تا کنون 12445 هکتار از جنگل های این منطقه که در فاصله 250 مایلی شمال سانفرانسیسکو واقع شده در آتش سوخته است.

تاکنون تلاش ها برای مهار این آتش سوزی بی نتیجه بوده است و آتش به سرعت در جنگل پوشیده از گیاهان خشک در حال گسترش است. 

هرچند تلاش های بسیاری برای محافظت از منازل و جوامع کوچک اطراف محل آتش سوزی انجام شده است اما تعداد زیادی از منازل در آین آتش سوزی ویران شده اند.

تا کنون دستور تخلیه اجباری 300 نفر از ساکنان شستا و ترینتی صادر شده است. حتی در شهرستان های دورتر یعنی شهرستان «دانسمایر» هم به 1600 نفر توصیه شده است برای تخلیه احتمالی منازل آماده شوند.

این آتش سوزی همچنین در سفرها در این منطقه اختلال ایجاد کرده است. مقامات گفتند بزرگراه آی-5 یک مسیر مهم شمال به جنوب در کل ایالت کالیفرنیا از زمان آغاز آتش سوزی مسدود شده است.

با پیش بینی ها درباره گرمای شدید در ایالت کالیفرنیا در هفته آینده تهدید آتش سوزی می تواند تشدید شود.

 

مکان: کالیفرنیا، آمریکا

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.