مکان: غزه، فلسطین/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، راهپیمایی بزرگ بازگشت در غزه این هفته نیز با وجود توسل نظامیان صهیونیست به زور و خشونت برگزار شد.

تظاهرات این هفته تحت عنوان «تظاهرات‌ هایمان ادامه دارد» برگزار شد و شماری از رهبران گروه‌ های فلسطینی از جمله «احمد بحر» نماینده حماس در پارلمان فلسطین در این تظاهرات حضور داشتند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شمار مجروحان تظاهرات این هفته را 240 نفر اعلام کرد. 188 فلسطینی به دلیل استنشاق گاز اشک آور مسموم شده اند.

در میان مجروحان یک نیروی امدادگر و یک کودک 10 ساله دیده می‌ شوند که حال هر دو نفر آنها وخیم گزارش شده است. 3 نفر از مجروحان هم خبرنگار هستند.

مردم فلسطین از تاریخ 30 ماه مارس امسال در مرز غزه با اراضی اشغالی در راهپیمایی مسالمت‌ آمیز بازگشت بزرگ به مناسبت چهل و دومین سالگرد «روز زمین» شرکت می‌ کنند. از آن تاریخ تاکنون 170 فلسطینی به شهادت رسیده و نزدیک به 19 هزار نفر دیگر زخمی شده‌ اند که حال صدها نفر از آنان وخیم است.

فلسطینی ها اعلام کردند این راهپیمایی ها جمعه به جمعه تا احقاق حقوق مردم فلسطین ادامه خواهد داشت.

هفته آینده نیز قرار است این راهپیمایی با عنوان «به کوری چشم ترامپ بازخواهیم گشت» برگزار شود.

«عبداللطیف قانوع» سخنگوی جنبش حماس طی بیانیه ای اعلام کرد: راهپیمایی های بازگشت بزرگ فلسطینیان، صهیونیست ها را مجبور به لغو محاصره نوار غزه که از سال 2006 تاکنون ادامه دارد، خواهد کرد.

 

مکان: غزه، فلسطین

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.