گزارش جی پلاس؛

خودروهای جنگی آینده با چرخ‌های قابل تغییر به زنجیرهای تانک!

محققان نظامی آمریکا در پروژه فناوری‌های Ground X-Vehicle، خودروهای جنگی آینده را طراحی کرده‌اند که چرخ‌های آنها در طول مسیر و قرار گرفتن در مسیرهایی خاص، به زنجیرهای تانک تبدیل می‌شود و حرکت وسیله نقلیه را در مسیرهای مختلف امکان‌پذیر می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، سیستم نظامی آمریکا خودروهای جنگی آینده را متحول کرده است و در پروژه سری X-Vehicle دارپا در نظر دارد تا از نیروهای نظامی محافظت کند. محققان در سیستم نظامی آمریکا، به دنبال پروژه X-Vehicle دارپا، موفق به ساخت چرخ‌هایی شده‌اند که با فشردن یک دکمه از تایرهای معمولی به چرخ‌های تانک تبدیل می‌شود.

دارپا (آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی) هدف از اجرای پروژه موسوم به «فناوری‌های Ground X-Vehicle» را بهبود حرکت، نظارت، ایمنی و اثربخشی وسایل نقلیه جنگنده نسل آینده دانست.

محققان برای حرکت X-Vehicle، با اجتناب از استفاده از زره، روش‌های متفاوتی را برای سرعت بخشیدن به حرکت خودروهای جنگی در نظر گرفته‌اند. یکی از این روش‌ها، استفاده از چرخ‌هایی با قابلیت تغییر شکل است. چرخ‌هایی که از حالت معمولی به زنجیرهای تانک تبدیل می‌شوند از جمله روش‌های متفاوتی است که در این پروژه به کار می‌رود. این تغییر شکل طی 2 ثانیه انجام می‌شود.

4D9E844400000578-5884449-image-m-24_1529953668172

وسیله نقلیه‌ای که این تغییر شکل در آن به کار می‌رود، از نظر حرکت و جابه‌جایی تا حد زیادی تقویت می‌شود و خودروهای جنگی با قابلیت‌های خوبی برای آینده تولید خواهند شد که قادر است تا 95 درصد جاده‌ها را چون سراشیبی‌ها و پست و بلندی‌ها را طی کنند. این قابلیت‌ها شامل فناوری‌های تعلیقی و تبدیلی چرخ به زنجیر تانک است که باعث حرکت سریع‌تر تانک در مسیرهای دشوار شده و شتاب حرکت را نیز افزایش می‌دهد.

هدف اصلی از این کار، محافظت از جان افراد حاضر در تانک است. در طراحی وسایل نقلیه جنگی قدیمی، پنجره‌های کوچکی تعبیه شده است که حفاظت از نفرات را افزایش می‌دهد اما دید را محدود می‌کند.

فناوری‌های Ground X-Vehicle، مجهز به سیستم‌هایی هستند که در آن چند حسگر به کار رفته و فناوری‌های به کار رفته، رزولوشن آن را بالا برده و دیدی 360 درجه در اختیار نفرات داخل تانک قرار می‌دهد. محققان برای تست فناوری به کار رفته، مسیرهای مختلفی را استفاده کرده‌اند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید