جی پلاس/ با کمک فناوری پرینت سه بعدی؛

خانه جدیدی که 48 ساعته ساخته می شود!

مهندسان تگزاسی به تازگی خانه‌ای را با کمک فناوری پرینت سه‌بعدی ساخته‌اند که تنها طی 48 ساعته می‌توان آن را احداث کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، بیش از یک میلیارد نفر در دنیا شب‌ها بدون داشتن سرپناهی امن می‌خوابند. برخی افراد نیازمند در دنیا به دلیل مشکلات مالی قادر به تأمین سرپناه نیستند اما مهندسان تگزاسی راه کم‌هزینه‌تری را پیش پای این افراد گذاشته‌اند که با صرف مبلغ کم‌تری می‌توانند صاحب خانه و سرپناه شوند.

مهندسان روشی سریع برای ساخت خانه‌ای یک طبقه با استفاده از فناوری پرینت سه‌بعدی ارائه کرده‌اند که تنها در دو روز و با مبلغی 10 هزار دلار ساخته می‌شود. این خانه سه‌بعدی 35 مترمربعی را دو کمپانی Icon و New Story در قالب نمونه یک طرح کانسپت ساخته‌اند.

هدف از ساخت این خانه، پایین آوردن هزینه ساخت با خرید عمده بتن و استفاده از دستگاه پرینت سه‌بعدی برای این منظور است. هدف نهایی مهندسان ساخت خانه‌ای در 12 تا 24 ساعت است که امیدوارند به زودی به این هدف دست یابند.

1

این پروژه قرار است سال آینده به سرپرستی السالوادور در قالب خانه‌ای آزمایشی در دستور کار قرار گیرد و طی آن، مهندسان در نظر دارند مجموعه‌ای از 100 خانه را در سال 2019 احداث کنند. ساخت این خانه‌ها برای صاحبانشان ماهیانه حدود 30 دلار هزینه دارد. این در حالی است که کرایه خانه در السالوادور، ماهیانه 360 دلار است.

در این سیستم مانند فناوری پرینت سه‌بعدی در مقیاس کوچک‌تر، کار ریختن مواد به صورت لایه‌لایه با سرعت کمی پیش می‌رود. در این حالت، از مواد ساروج مانند بتن استفاده می‌شود. ارتفاع و عرض این خانه برحسب قالب فلزی تعبیه شده برای آن در نظر گرفته می‌شود که با دادن دستورالعمل به دستگاه، به طور خودکار این کار را انجام می‌دهد.

با چنین دستگاهی می‌توان تا ارتفاع 3/5 متر را احداث کرد. این دستگاه مانند ریل‌گذاری خطوط قطار عمل می‌کند و با استفاده از آن می‌توان خانه‌های زیادی را ساخت. این دستگاه رباتیک با استفاده از نرم‌افزار طرح‌های کامپیوتری این کار را انجام می‌دهد؛ به این معنا که همه افراد می‌توانند خانه خود را طبق این طرح کامپیوتری بسازند. خانه ساخته شده به این روش در آب و هوای نامساعد تحمل بالایی دارد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید