رویکرد جدید بزرگترین تاکسی اینترنتی در چین

«دیدی چوکسینگ» بزرگ‌ترین شرکت کرایه خودرو در چین است که طبق گزارش‌ها قرار است از خودروهای برقی برای ارائه خدمت به مسافران استفاده کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، بزرگ‌ترین شرکت کرایه خودرو در چین در نظر دارد در عقد قرارداد با 12 شرکت خودروساز، تعدادی خودروی برقی را در سرویس حمل و نقل خود به خدمت بگیرد. از این کمپانی‌ها می‌توان به BYD Co Ltd، شرکای فورد موتور و اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی اشاره کرد.

شرکت «دیدی» در سال 2016، سرویس آنلاین «اوبر» را خریداری کرد و به تازگی اعلام کرده است که در نظر دارد با افتتاح سیستم جدید  کرایه خودرو، به اعضاء و کاربران اجازه دهد از طریق یک سیستم مبتنی بر اپلیکیشن، درخواست خودرو دهد.

کرایه خودرو به همراه مدل‌های پرداخت جدید هنگام استفاده از خودرو، بر سیستم خودروهای سنتی و نیز وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شرکت‌های جهانی تلاش می‌کنند در بازار کرایه خودرو رشد سریعی داشته باشند تا از رقبا عقب نمانند.

کمپانی Daimler AG آلمان دارای سرویس خدمات کرایه خودروی Car2Go است در حالی که BMW ماه گذشته کنترل کامل سرویس خدماتی DriveNow را عهده‌دار شدند. اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی ماه گذشته اعلام کرد که این سه شرکت در بیش از پنج سال بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهند کرد تا بتوانند خود را با تغییرات سریع صنعتی ایجاد شده، تطبیق دهند.

«دیدی» اعلام کرد که در شرکت خود از شبکه جدیدی از خودروسازانی چون خودروساز چینی خودروهای برقی BAIC BJEV، گروه خودروی «چانگانی» شرکای فورد و Zotye، Chery، Geely، کیا موتورز و سایر کمپانی‌ها بهره خواهند برد.

مشارکت «دیدی» با اتحاد این سه شرکت به دنبال امکان عرضه خودروهای مدل تمام باتری‌ برای سرویس‌های جدید این شرکت است. این اتحاد همچنین فرصت‌های بهتری را در عرصه صنعت پیش روی این کمپانی کرایه خودرو قرار می‌دهد.

معاون ارشد شرکت «دیدی» اعلام کرد که این همکاری متناسب با گسترش اتحاد در زمینه برق‌رسانی خودرو، اتصال و خدمات جدید حرکتی برقرار می‌شود. طبق گزارش‌های سال گذشته بازار جهانی Insights، انتظار می‌رود این شرکت جهانی کرایه خودرو تا سال 2024 به سودی معادل 16/5 میلیارد دلار برسد که در مقایسه با سود 1/2 میلیارد دلاری در سال 2015، رشد خوبی را نشان می‌دهد. چین در طی این سا‌ل‌ها رشد بسیار سریعی را پشت سر گذاشته است.

«دیدی» که حرف اول بازار خودروهای کرایه‌ای را در چین می‌زند، پیش از این، تصمیمات خود را مبنی بر ایجاد شبکه‌ای خانگی برای خودروهای برقی اعلام کرده بود. این شرکت مدعی شده است که قصد دارد تا سال 2020 حدود یک میلیون خودروی برقی را در شبکه سرویس خود داشته باشد. این شرکت در ماه نوامبر اعلام کرده بود که بیش از 260 هزار خودروی برقی در شبکه خودروی کرایه آن در حال فعالیت هستند.

دیدگاه تان را بنویسید