گزارش جی پلاس؛

BMW شروع کرد!/ خودروهای جدید به جای آپشن به اپ های جدید مجهزند

ایده امکان آپدیت شدن سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی خودرو اولین بار حدود یک دهه پیش معرفی شد. تولیدکنندگان خودرو به مرور سیستم‌‌عامل‌هایی با قابلیت پیشرفت و خودروهایی مجهز به وای‌فای ابداع کردند به طوری که برخی مدل‌ها مانند تسلا تولید شدند که برای دریافت ویژگی‌های بیشتر آپدیت می‌شود و سیستم واکنشی را بارها بدون دخالت صاحب ماشین بهبود می‌بخشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ اپلیکیشن‌هایی که به تازگی به خودروهای جدید خودران راه می‌یابند، قابلیت‌هایی را ایجاد می‌کنند که دست راننده را حین حرکت در خودرو بازتر گذاشته و آنها در داخل خودرو هم می‌توانند بسیاری از اطلاعات کاربردی را به دست آورند.

با تمام راحتی که به این شکل برای راننده ایجاد می‌شود، "خودروهای متصل" روشی را که ما برای پرداخت هزینه ویژگی‌های داخل خودرو می‌پردازیم، تغییر می‌دهد. این در حالی است که اغلب یک قیمت پایه‌ و فهرستی از تجهیزات  گزینه‌ای به خودرو اضافه می‌شود و صاحبان خودرو در صورتی که تمایل به استفاده از این ویژگی‌ها داشته باشند، باید ماهیانه یا سالیانه هزینه‌ها را برای استفاده از خدمات مخابراتی یا رادیویی ماهواره‌ای پرداخت کنند.

کمپانی بی‌ام‌دبلیو هفته گذشته در نمایشگاه خودروی دیترویت اعلام کرد که این کمپانی سرویس CarPlay (پرداخت داخل خودرو) را برای سرویس‌های اشتراک در مدل‌های سال 2019 آغاز خواهد کرد. در این سال برای اولین بار از چنین سیستم‌هایی استفاده خواهد شد و صاحبان خودرو به جای 300 دلاری که در حال حاضر می‌پردازند، سالیانه 80 دلار پرداخت کنند.

این امکان به مشتری‌ها اجازه می‌دهد که دستگاه‌های خود را تغییر دهند. البته این ایده به مشتری‌ها امکان را می‌دهد که قبل از پرداخت هزینه، گزینه مورد نظر خود را امتحان کنند. برخی ویژگی‌ها از قبیل گرمایش صندلی‌ها یا سیستم پارک خودکار خودرو بسیار عالی و کاربردی هستند.

مشتریانی که تصمیم به به‌روزرسانی سرویس‌های مخابراتی مانند OnStar یا رادیو SiriusXM نگرفته‌اند، ممکن است در ابتدا احساس فقدان چنین ویژگی‌های برتری را نکنند اما به مرور و با فراگیر شدن این قابلیت‌ها، این احساس نیاز در آنها هم ایجاد خواهد شد.

نرم‌افزاری با قابلیت DRM موج بعدی کسب درآمد در خودرو است مانند BMW که قابلیت CarPlay اپل را راه‌اندازی کرد. این امکان با رشد قابلیت آپدیت برنامه‌ها امکان‌پذیر می‌شود. خدمات وابسته به نرم‌افزار مانند این مورد، از آنجایی که تفاوت‌ها در نرم‌افزار اهمیت بالاتری دارند، برای خودروسازان نیز سودآورتر هستند.

پیش‌بینی می‌شود تا سال 2023 یک بازار 6 میلیارد دلاری برای این قبیل خدمات اشتراکی در خودروها ایجاد شود که تفاوت‌های سود ناخالص در مقایسه با خرید خودروهای جدید که اختلافی ندارند به حد 20 تا 30 درصد می‌رسد. در اصل، با استفاده از یک کمپانی مدل تلفنی، خودروسازان با توجه به گسترش تلفن‌های هوشمند، از قبل برای تلفن و داده‌ها ثبت‌نام کرده‌ و در وضعیت برد- برد قرار می‌گیرند.

به گزارش جی پلاس؛ کمپانی IHS پیش‌بینی کرده است 7 میلیون وسیله نقلیه موجود در جاده، قابلیت آپدیت نرم‌افزارهای خود را دارند که مواردی را از جمله سیستم‌های تعیین مسیر قابل نصب روی داشبورد خودرو تا اپلیکیشن‌هایی که با آن می‌توان سفارش قهوه داد، شامل می‌شوند. در هر مدلی از جمله آئودی گرفته تا ولوو، اپلیکیشن‌های هات‌اسپات وای‌فای و نیز اپلیکیشن‌هایی برای پارک خودرو و به خودروها اضافه شده است.

در واقع، خودروهای مختلف مجهز به اپلیکیشن‌هایی خواهند شد که مواردی مانند قابلیت‌های اتوپایلوت یا حرکت خودکار را می‌توان بعد از خرید و پرداخت هزینه، روی خودرو نصب و استفاده کرد.

تسلا در خودروی Model 3، قابلیت پاک‌کننده خودکار را در فرآیند آپدیت نرم‌افزارهای داخل خودرو به عملکرد اتوپایلوت اضافه کرده است و صاحبان خودرو از این طریق می‌توانند امکان آپدیت را انتخاب یا آن را متوقف کنند.

دیدگاه تان را بنویسید