فلبت ال جی وی 30 به همراه مدل پلاس اوایل شهریور ماه عرضه می شود

منابع مطلع در کره جنوبی، از معرفی و عرضه فبلت ال‌جی وی ۳۰ به همراه مدل پلاس آن در اوایل شهریور خبر می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شرکت ال‌جی الکترونیکس مدتی پیش تأیید کرد که فبلت پرچم‏‌دار جدیدش را ۳۱ آگوست (۹ شهریور) معرفی می‏‏‌کند؛ اما اشاره‌ای نشد که قرار است نسخه دیگری از ال‌جی وی ۳۰، پیش از برگزاری نمایشگاه IFA در برلین معرفی شود. بااین‌حال چندان دور از ذهن نبود که شرکت سازنده، نسخه‌های مختلفی از وی ۳۰ را برای عرضه در بازار‌های مختلف راهی بازار کند. 

اطلاعات فاش شده، به این موضوع اشاره دارد که یک مدل کاملاً متفاوت از ال‌جی وی ۳۰ در اواخر ماه آگوست و پیش از اینکه به همراه مدل استاندارد در ۲۴ شهریور وارد بازار شود؛ معرفی خواهد شد. 

مدل پایه ال‌جی وی ۳۰ نزدیک به ۷۰۰ دلار قیمت خواهد داشت؛ درحالی‌که نسخه پلاس آن با برچسب قیمتی ۸۷۵ دلار عرضه خواهد شد. نسخه استاندارد ال‎جی وی ۳۰ به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از نوع فلش مجهز شده است و البته از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نخواهد کرد.

هم‌چنین ال‌جی وی ۳۰ از یک سیستم صوتی ضعیف‌تر در مقایسه با V30 Plus استفاده می‌کند تا خریداران، دلیلی برای انتخاب نسخه گران‌قیمت پرچم‏‌دار جدید شرکت ال‌جی داشته باشند. از سوی دیگر، ال‌جی وی ۳۰ پلاس به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد شد

قلب تپنده هر دو مدل از گوشی پرچم‏‌دار ال‎جی وی ۳۰، چیپ‏‌ست رده‎بالای اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی خواهد بود و شرکت سازنده برای آن‏‏‏‌ها، ۶ گیگابایت رم در نظر گرفته است. 

مدتی پیش شرکت ال‌جی تأیید کرد که وی ۳۰ به یک دوربین دوگانه با دریچه دیافراگم F1.6 مجهز شده است و این دوربین دوگانه، از لنزهایی از جنس شیشه‌ استفاده می‌کند تا وی ۳۰ به دوربین‎های DSLR شبیه باشد. به‏‏‌تازگی اعلام شده است که دوربین دوگانه ال‌جی وی ۳۰، از ترکیب دو شاتر ۱۶ و ۱۳ مگاپیکسلی شکل خواهد گرفت که شایعات پیشین در مورد دوربین اصلی این مدل را تأیید می‏‌کند.

گوشی‌های پرچم‎دار جدید ال‏جی از یک باتری با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر استفاده می‌کند و مطابق با رویه ال‌جی برای حذف قابلیت تعویض باتری از گوشی‏‎های رده‏‌بالای خود، در گوشی ال‌جی وی ۳۰ و وی ۳۰ پلاس امکان دسترسی به باتری وجود ندارد. هم‏‌چنین هر دو مدل از سیستم پرداخت اختصاصی LG Pay در کره جنوبی پشتیبانی می‎کنند؛ لازم به ذکر است که سیستم پرداخت ال‌جی تنها توسط تعداد محدودی از موسسه‏‏‌های مالی فعال در کره جنوبی پشتیبانی می‏‏‌شود و به همین جهت، استفاده از این قابلیت در خارج از سرزمین مادری ال‏‏‌جی امکان‌پذیر نیست.

هنوز مشخص نیست که چه تفاوت‏‏‏‌هایی بین قابلیت‎های صوتی گوشی ال‏‌جی وی ۳۰ و ال‎جی وی ۳۰ پلاس وجود دارد؛ به‌خصوص اینکه تمامی گوشی‎های پیشین از سری وی با چیپ مبدل صوتی دیجیتال به آنالوگ چهارگانه (Quad DAC) عرضه شده است و انتظار می‌رود ال‌جی وی ۳۰ از این قاعده مستثنا نباشد. 

فعلاً نمی‌دانیم ال‌جی با عرضه ال‌جی وی ۳۰ پلاس به همراه مدل پایه گوشی پرچم‏‌دار جدید خود، چه هدفی را دنبال می‎کند؛ البته شرکت ال‌جی چندان با این رویه بیگانه نیست و اگر به خاطر داشته باشید، چند ماه پس از معرفی گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ در اوایل سال جاری میلادی، نسخه پلاس این گوشی به همراه مدل ۳۲ گیگابایتی آن برای عرضه در بازار کره جنوبی، معرفی شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید