مروری بر ویژگی‌های جدید نسخه آزمایشی Android O

در ادامه این مطلب ویژگی‌های جدیدی که به نسخه آزمایشی اندروید O اضافه شده‌اند را شرح می‌دهیم تا بیشتر این سیستم عامل جدید آشنا شوید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گوگل با معرفی نسخه آزمایشی Android O برای کاربران، به چند مورد از ویژگی‌های جدیدی که به تازگی به این سیستم عامل اضافه شده است نیز اشاره  کرد. در این مطلب به شرح خلاصه‌ای از این تغییرات می‌پردازیم تا در روزهای آینده شما را با جزئیات آن آشنا کنیم.

Picture-in-picture: قابلیتی است که پیش از این نیز در برخی از گوشی‌های اندرویدی وجود داشت ولی اکنون گوگل این امکان را به صورت پیش‌فرض  به اندروید اضافه کرده است. کاربرد این ویژگی کامل روشن است. با کمک آن می‌توانید درحالی که از یک اپلیکیشن استفاده می‌کنید، اپلیکیشن دیگری را در گوشه صفحه داشته باشید.

Notification dots: روش جدیدی برای نمایش نوتیفیکیشن اپ‌ها که با لمس طولانی مدت روی آیکن می‌توانید نوتیفیکیشن مربوط به آن را در بالای  اپ مشاهده کنید.

Autofill with Google: با استفاده از این ویژگی کادر یوزرنیم و پسورد ورود به اپلیکیشن‌ها به صورت خودکار تکمیل می‌شوند.

Smart Text Selection: با اضافه شدن این ویژگی کپی کردن بخشی از متن آسان‌تر می‎شود. تنها کافیست روی یکی از کلمات قسمت مورد نظر خود دو  بار تاچ کنید تا اندروید به صورت خودکار قسمت مورد نیاز شما را از کل متن انتخاب و آماده کپی کند.


 

علاوه بر این تغییرات، گوگل کارهایی دیگری برای افزایش عملکرد و امنیت سیستم عامل اندروید نیز انجام داده است.

با بهینه سازی‌های انجام گرفته در Runtime اندروید O گوشی‌های اندروید می‌توانند تا دو برابر سریع‌تر بوت شوند و اپ‌ها سرعت بیشتری در اجرا داشته باشند. همچنین هنگامی که اپ‌ها در پشت صحنه اجرا می‎‎شوند استفاده محدودتری از منابع سیستم خواهند داشت تا حافظه کمتری اشغال شود.

در اندروید O قسمتی به نام Play Protect به فروشگاه گوگل پلی اضافه شده است تا سلامت اپ‌های نصب شده روی گوشی را بررسی کند. کنسول جدید  توسعه دهندگان تغییر دیگری است که ابزارهای بیشتری برای بررسی خطاها و ایرادات اپلیکیشن‌ها در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا با کمک آن بتوانند اپ خود را به نحوه احسنت بهینه کنند.

اگر از گوشی‌های نکسوس و پیکسل استفاده می‌کنید می‌توانید با رفتن به این صفحه برای دریافت نسخه آزمایشی Android O ثبت نام کنید و آن را روی  گوشی‌تان نصب نمایید.

 

دیدگاه تان را بنویسید