آموزش فعال سازی تایید دو مرحله ای حساب کاربری تلگرام

به منظور مدیریت بهتر همه حساب های کاربری فعال شما که به طور همزمان روی دستگاه های مختلف وجود دارند، تلگرام قابلیتی جدید ارائه کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یکی از مهم ترین ویژگی های اپلیکیشن پیام رسان تلگرام این است که می توان آن را به سادگی روی دستگاه های مختلفی مانند کامپیوتر شخصی، گوشی هوشمند و تبلت نصب کرد و با یک حساب کاربری ،به طور همزمان از همه آنها استفاده کرد. از سوی دیگر، امکان دسترسی به حساب کاربری مان در تلگرام از طریق مرورگر وب باعث شده تا بتوانیم از هرجایی که به اینترنت دسترسی داریم، به تلگرام نیز دسترسی داشته باشیم.


به منظور مدیریت بهتر همه حساب های کاربری فعال شما که به طور همزمان روی دستگاه های مختلف وجود دارند، تلگرام قابلیتی را ارائه کرده که با استفاده از آن می توانید جزییاتی مفید درباره هر یک از این دستگاه های فعال کسب کنید. برای مثال، فرض کنید تلگرام تان را روی گوشی، تبلت و کامپیوترتان فعال کرده اید. حال با مراجعه تنظیمات تلگرام، و پس از باز کردن قسمت Active sessions می توانید هر یک از حساب های خود را که مایل هستید، غیر فعال کنید یا از جزییات آن مطلع شوید.


گزینه امنیتی مفید دیگری که تلگرام در اختیار کاربران خود قرار داده، گزینه تایید هویت دو مرحله ای یا به اصطلاح Two Step Verification است.


با استفاده از این قابلیت، هر بار که بخواهید حساب کاربری تلگرام خود را روی دستگاه جدیدی راه اندازی کنید، تلگرام علاوه بر دریافت کد پیامک شده به شما، درخواست وارد کردن رمز عبور می کند. این رمز را می توانید در تلگرام تان فعال کنید. در صفحه تنظیمات و سپس Privacy and Security، گزینه Two Step Verification را انتخاب کنید. در این صفحه، گزینه ای با نام Set Additional Password می بینید. بعد از انتخاب آن، کادری باز شده که از شما می خواهد رمزی را وارد کنید. رمز را در مرحله دیگر نیز تکرار کرده و در مرحله سوم، تلگرام از شما می خواهد تا یک راهنما برای رمز خود تعیین کنید تا در مواقعی که آن را فراموش کرده اید ،با دیدن این راهنما رمز را به یاد بیاورید. در مرحله بعد، ایمیل خود را برای بازیابی حساب کاربری تلگرام خود وارد کنید. حال حساب تلگرام شما از دست هکرها به میزان زیادی ایمن شده و می توانید با خیال راحت، تلگرام تان را روی دستگاه های جدید راه اندازی کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید