مایکروسافت از لپ‌تاپ سرفیس رونمایی کرد

ساعاتی پیش کمپانی مایکروسافت رسما از لپ‌تاپ سرفیس رونمایی کرد. این محصول با قیمت 999 دلار و با سیستم‌عامل Windows 10 S روانه بازار خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ساعتی پیش کمپانی مایکروسافت در طی مراسمی در شهر نیویورک از جدیدترین عضو خانواده سرفیس رونمایی کرد. محصول جدید مایکروسافت که یک لپ‌تاپ از خانواده سرفیس است، با سایز 13.5 اینچ و سیستم‌عامل Windows 10 S روانه بازار می‌شود.

Panos Panay، مدیر بخش دیوایس‌های مایکروسافت، در این مراسم اعلام کرد که جامعه هدف این محصول، دانش‌آموزان و دانشجویان خواهند بود. لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت از کیبوردی مشابه آنچه در سرفیس پرو 4 سراغ داریم، بهره می‌برد. از ویژگی‌های این کیبورد می‌توان به دکمه‌های 1.5 میلی‌متری و نور پس زمینه اشاره کرد. به استناد ویدئویی نیز که در طی این مراسم نمایش داده شد، می‌توان با قطعیت گفت که مایکروسافت یک محصول سطح بالا را طراحی کرده است تا به بهترین وجه ممکن با سیستم‌عامل Windows 10 S همگام‌سازی شود.

برخلاف محصولات خانواده سرفیس، این عضو جدید به‌صورت تاشو است و با سایر محصولات 2 در 1 مایکروسافت متفاوت است. Panos Panay، مدیر بخش دیوایس‌های مایکروسافت، همانند دفعات گذشته، لپ‌تاپ سرفیس را در اختیار خبرنگاران قرار داد تا آن را تست کنند. لپ‌تاپ مایکروسافت در چهار رنگ پلاتینی، کبود، آبی کبالت و طلایی روانه بازار می‌شود و وزن آن نیز کمتر از 3 پوند است. مایکروسافت در این لپ‌تاپ از یک نمایشگر 3.4 میلیون پیکسلی با سایر 13.5 اینچی و با نسبت تصویری 3:2 استفاده کرده است. به گفته Panos Panay، ال سی دی استفاده شده در این لپ‌تاپ نازک‌ترین نمونه‌ای است که تاکنون در یک لپ‌تاپ مورد استفاده قرار گرفته است. این نمایشگر همچنین از سرفیس پن نیز پشتیبانی می‌کند.

اما اکنون به جذاب‌ترین بخش لپ‌تاپ سرفیس می‌رسیم! مایکروسافت در محصول جدید خود از آخرین نسل از پردازنده‌های Core i5 و i7 اینتل استفاده کرده است و این کمپانی ادعا می‌کند که محصول جدیدش از مک‌بوک پرو i7 اپل نیز سریع‌تر است. در مورد عمر باتری نیز مایکروسافت گفته است که لپ‌تاپ سرفیس می‌تواند 14.55 ساعت شارژ در خود نگه دارد که این میزان حتی از مک‌بوک ایر اپل نیز بیشتر خواهد بود.

در بخش پشتی و در کنار استفاده از آلومینیوم یکپارچه، برای کاهش دمای دستگاه، حفره‌هایی تعبیه شده‌اند که به کاهش دمای لپ‌تاپ کمک می‌کنند. اما محل قراگیری اسپیکرهای این لپ‌تاپ نیز در نوع خود جالب هستند. مایکروسافت اسپیکرهای لپ‌تاپ سرفیس را در زیر کیبورد جاسازی کرده است و بنابراین می‌توانید صدا را از زیر انگشتانتان بشنوید.

پیش‌سفارش لپ‌تاپ سرفیس از امروز رسما آغاز می‌شود و قیمت پایه این محصول برای نسخه Core i5 به همراه 4 گیگابایت رم و 128 گیگ حافظهSSD، 999 دلار در نظر گرفته شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید