توپ سونامی، ایده ای جدید برای حفظ جان انسان ها

کریس رابینسون از طراحان مشهور مستقر در کالیفرنیا به تازگی طرح

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جدیدی با نام "توپ سونامی" را خلق کرده که هدف از آن، حفظ جان انسان ها در هنگام وقوع سونامی است. او گفته پس از سونامی ویرانگر سال 2011 در ژاپن به فکر ساخت چنین ابزاری افتاده تا از این به بعد، مردم ساکن در مناطق پرخطر، آرامش بیشتری در مواجهه با بلایای طبیعی داشته باشند.
در ابتدا، رابینسون قصد داشت این ایده را با طرح و مقیاس دیگری پیاده سازی کند. اما با گذشت زمان، او ایده خود را پرورش داد تا در نهایت، محصولی شبیه به کپسول را خلق کرد. او معتقد است طراحی کنونی، به نسبت طراحی دایره ای شکل عملکرد بهتری دارد. او گفته هرچند تاکنون تجربه راندن یک قایق در دریا نداشته، اما مصمم است تا ایده خود برای حفظ جان انسان ها را هرچه زودتر عملی کند.


رابینسون در این باره گفته "من در این پروژه مدام در حال آزمون و خطا هستم. هر کاری که در این زمینه کرده ام، بدون هیچ تجربه قبلی بوده و به طور پیوسته در حال یادگیری هستم."


رابینسون هنوز چند مرحله دیگر را پیش رو دارد. او باید موتورهای الکتریکی را در زیر این توپ و پنل های خورشیدی برای تولید برق را در بالای آن نصب کند. محصول نهایی دارای امکان هدایت از سوی سرنشینان خواهد بود. البته رابینسون گفته نباید انتظار سرعت بالا از این قایق داشته باشیم، اما در عین حال قابل حرکت است و رسیدن به ساحل با آن آسان است.


رابینسون گفته هرچند این پروژه زمان، هزینه و تلاش زیادی می طلبد تا به پایان برسد، اما او دست از تلاش نمی کشد و امیدوار است روزی با این ایده به کمک آسیب دیدگان سونامی بیاید.

 

دیدگاه تان را بنویسید