اولین پرواز موفق هواپیمای ایرباس A319neo

کوچکترین عضو از خانواده هواپیماهای سری ایرباس A320neo، یعنی ایرباس A319neo نخستین پرواز موفقیت آمیز خود را به تازگی پشت سر گذاشته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، موتور این هواپیما از نوع CFM LEAP-1A است. این هواپیما از فرودگاه هامبورگ در آلمان به فرودگاه تولوز در فرانسه رفت و به مدت پنج ساعت در مسیر بود. 


این پرواز دو خلبان داشت: مایکل گگنو و اکارد هاسر. مهندسی پرواز نیز به عهده ژان مایکل پین بود. سیلوی لوییز و دیوید اونیونز نیز وظیفه بررسی کیفیت پرواز را به عهده داشتند.


طی این پرواز، اعضای گروه پرواز عملکرد کلی هواپیما و سیستم های آن را بررسی کردند. این هواپیما آزمایش های بعدی خود را در تولوز فرانسه پشت سر خواهد گذاشت.


این سری از هواپیماهای ایرباس از تازه ترین فناوری های روز از جمله نسل جدید موتورهای LEAP و دستگاه های تازه در نوک بال ها استفاده می کنند که در مجموع باعث شده مصرف سوخت آنها تا بیست درصد کاهش یابد.


خانواده سری 320 ایرباس شامل یه هواپیما در اندازه مختلف و با نام های 319، 320 و 321 است و توانایی جابجایی صد تا دویست و چهل مسافر را دارند. به این ترتیب، به تمام نیاز شرکت ها در این کلاس پاسخ می دهد، چه در پروازهای داخلی و چه در پروازهای خارجی.


هواپیمای ایرباس A319neo دارای توانایی جابجایی حداکثر 160 مسافر است و در شرایط آب و هوایی نامناسب نیز عملکرد مناسبی دارد.

دیدگاه تان را بنویسید