با ویژگی‌های iOS 10.3 آشنا شوید

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد تا از آی او اس 10.3 که ظاهرا آخرین نسخه از سری ده این سیستم عامل است، در این هفته رونمایی کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تغییرات جزیی در نسخه سوم iOS 10 رخ داده است که در این مطلب قصد داریم آنها را با شما در میان بگذاریم. با این ویژگی‌های جدید و کوچک و تغییرات اعمال شده، سرعت آیفون یا آیپد شما بالاتر رفته و حس بهتری هنگام کار با دیوایس به شما دست می‌دهد. به معرفی خصوصیات اضافه شده می‌پردازیم:

 

۱- تغییر فرمت فایلها به APFS
 

یکی از ویژگی‌های iOS 10.3 که ممکن است خیلی از کاربران متوجه آن نشوند، تغییر فرمت فرمت فایل‌هاست. اپل تصمیم گرفته تا حالت فایل‌ها را به فرمت اختصاصی خود یعنی APFS؛ (Apple File System)، تبدیل کند. به صورت خلاصه، باید بگوییم که فرمت جدید باعث می‌شود تا امنیت فایل‌ها و عملیات پردازشی دیوایس بالاتر رود. کاربرانی که نسخه آزمایشی این سیستم عامل را نصب کرده‌اند، ظرف هفته‌های گذشته گزارش‌هایی مبنی بر آزاد شدن حدود ۵ گیگابایت از حافظه دستگاه خود را ارایه داده‌اند.

فرمت APFS همچنین به سرعت پردازش اطلاعات، خصوصا روی دیوایس‌های قدیمی‌تر (مانند آیفون 5S) کمک شایان توجهی می‌کند. بعد از آپدیت به iOS 10.3، مطمئنا متوجه روان‌تر شدن و سرعت بیشتر سیستم عامل خواهید شد. اگر حس می‌کنید که سرعت پردازش اطلاعات آیفون‌تان در آپدیت های اخیر کاهش پیدا کرده، مطمئنا آی او اس 10.3 شما را خوشحال خواهد کرد.

 

۲- قابلیت Find my AirPods
 

ایرپادهای جدید اپل از قابلیت گم شدن بسیار بالایی برخوردار هستند! زمانی که این اتفاق بیافتد، مطمینا امکان Find my AirPods که به نسخه سوم iOS 10 اضافه شده است، به کمک شما خواهد آمد. هنگامی که اپلیکیشن Find my iPhone را باز می‌کنید، با تب جدیدی برای ایرپادها مواجه می‌شوید. زمانی که شما بر روی دکمه قرار گرفته در صفحه ضربه بزنید، در صورتی که ایرپادها با آیفون شما از طریق بلوتوث در ارتباط باشند، یک صدای بلند روی ایرپادها پخش می‌شود که به شما کمک می‌کند تا آنها را پیدا کنید.

اگر ایرپادها در نزدیکی شما نباشند و نتوانید آنها را از طریق صدا پیدا کنید، آخرین محل آنها بر روی نقشه به شما نمایش داده می‌شود.

 

۳- سیری متوجه شده که کریکت، ورزشی است که در بسیاری از کشورها به آن پرداخته می‌شود
 

کریکت ورزشی است که در بسیاری از کشورها به آن پرداخته می‌شود و علاقمندان زیادی نیز دارد. کریکت را می‌توان ورزش غیررسمی کشور هند دانست. گزارش نتایج بازی‌های کریکت، نیاز به زمان داشت و حالا نوبت به آن رسیده است. شما می‌توانید به راحتی در مورد آخرین نتیجه بازی کریکت از سیری سوال بپرسید و پاسخ را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.

 

۴- بهبود قسمت گزارش‌ اپلیکیشن‌های اپ‌استور
 

بعد از مدت‌ها، برنامه‌نویسان قادر هستند تا به کامنت‌هایی پاسخ دهند که توسط کاربران برای اپلیکیشن‌ها گذاشته می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا کاربران راحت‌تر با ویژگی‌های جدید اپلیکیشن‌ها آشنا شوند و پاسخ‌هایی که ارسال می‌شوند، برای همه قابل مشاهده است.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از لمس سه بعدی، به کامنت‌ها امتیاز دهید.

به عنوان بهترین گزینه اضافه شده، می‌توانیم به امکان حذف پنجره مربوط به خریدهای داخلی و درخواست امتیازدهی اپلیکیشن‌ها اشاره کرد.

 

۵- برنامه‌نویسان قادر هستند تا آیکون اپلیکیشن‌ها را تغییر دهند
 

در نسخه سوم از iOS 10، توسعه دندگان قادر هستند تا بدون ارائه هیچگونه آپدیتی، آیکون اپلیکیشن‌ها را تغییر دهند.

اما مطمئنا محدودیت‌هایی نیز در این زمینه برای برنامه نویسان در نظر گرفته خواهد شد. آیکون اپلیکیشن در صورت اجازه کاربر، تغییر پیدا خواهد کرد. پس منتظر نباشید که اپلیکیشن تقویم مورد علاقه شما، به صورت خودکار تغییر آیکون دهد و شما را با مشکل مواجه نماید.

 

۶- تغییرات اندک در رابط کاربری
 

انیمیشن جدیدی هنگام بستن اپلیکیشن‌ها اجرا خواهد شد که احتمالا برای همه کاربران محسوس نباشد. در نسخه سوم iOS 10 زمانی که اقدام به بستن اپلیکیشن‌ها می‌کنید، گوشه‌های صفحه مانند آیکون اپلیکیشن‌ها حالت منحنی گرفته و به سمت آیکون نرم افزار مربوطه بسته می‌شوند.

زمانی که برای وارد کردن پسورد اقدام می‌کنید، دایره‌های توخالی به جای خط‌ها جایگزین شده‌اند.

در اپلیکیشن Mail نیز تغییراتی روی داده است. دکمه‌های بالا و پایین برای مشاهده ایمیل‌های قبل و بعد در بالا دیده می‌شوند و آیکون مرتبط با ایمیل‌های خوانده نشده نیز کمی خوانا‌تر شده است.

 

۷- طراحی جدید Settings و قسمت جدیدی برای پروفایل
 

زمانی که اپلیکیشن Settings را باز می‌کنید، قسمت جدیدی مختص پروفایل‌تان را در بالاترین قسمت آن خواهید دید. با لمس این بخش، وارد قسمت‌های مربوط به اپل آی‌دی، آیکلاد، آیتونز و اپ‌استور خواهید شد.

اگر وارد قسمت آیکلاد شوید، در بالاترین بخش آن نواری را خواهید دید که نشان‌دهنده فضای اشغال شده حافظه دستگاه است. اگر صفحه را به پایین بکشید، دستگاه‌هایی که از اپل آی‌دی شما استفاده می‌کنند را مشاهده خواهید کرد.

 

۸- تغییرات در اپلیکیشن Maps
 

زمانی که برای یک شهر روی نقشه سرچ می‌کنید، یک آیکون کوچک نشان‌دهنده آب و هوا در گوشه راست صفحه به نمایش درخواهد آمد که وضعیت دمای آن لحظه را نیز به کاربر نشان می‌دهد. با 3D Touch روی این آیکون، می‌توانید آب و هوای ساعت‌های آینده این شهر را نیز مشاهده کنید. با 3D Touch مجدد روی آن، به اپلیکیشن Weather هدایت خواهید شد و می‌توانید جزییات دقیق آب و هوا را به وضوح ببینید.

 

۹- تغییرات Car Play
 

رفتن به اپلیکیشن‌های مختلف بسیار آسان‌تر شده است. به جای آنکه به صورت کامل به صفحه اول برگردید، می‌توانید سه اپلیکیشن پرمصرف خود را در سمت چپ صفحه مشاهده کنید و هر زمان که اراده کنید، وارد آنها شوید.

 

۱۰- ویجت پادکست‌ها
 

اپلیکیشن پادکست حالا دارای یک ویجت نیز شده است و به مانند ویجت موزیک، می‌توانید طرح های هنری مربوط به پادکست‌ها را در این ویجت مشاهده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد آنها شوید.

 

۱۱- ‌HomeKit
 

در پنل کنترل سنتر، می‌توانید به راحتی میزان نور محیط خود را کم یا زیاد کنید.

 

۱۲- برطرف شدن بسیاری از باگ‌ها
 

مانند همیشه، بسیاری از باگ های سیستم عامل برطرف شده و سرعت نیز تا حدودی افزایش پیدا کرده است. ایرادی که هنگام دریافت پیامک و فریز شدن سیستم عامل نیز رخ می‌داد، در نسخه سوم iOS 10 برطرف شده است.


آیا باید آپدیت کنیم؟ بله!

تغییر فرمت فایل‌ها و اضافه شدن انیمیشن‌ و بهبود سرعت سیستم عامل، عوامل خوبی برای آپدیت به شمار می‌روند. ما برای تست، دستگاه خود را به آخرین نسخه بتا آپدیت کردیم و مشکلی تا به حال مشاهده نشده و همه چیز عالی و روان پیش می‌رود. آپدیت نسخه سوم iOS 10 به زودی برای تمامی دستگاه‌های پشتیبانی کننده از این سیستم عامل ارایه می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید