نکات مهمی که باید پیش از خرید پوکو X6 پرو بدانید

امروز می‌خواهیم به بررسی میان‌رده جذاب شیائومی پوکو X6 پرو بپردازیم. کیفیت دوربین، صفحه‌ نمایش و عملکرد پوکو ایکس 6 پرو چگونه است؛ آیا Poco X6 Pro ارزش خرید دارد؟

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، وقتی صحبت از گوشی‌ های پوکو می‌شود، کاربران اغلب محصولات اقتصادی و ارزان‌قیمت را به‌یاد می‌آورند. هرچند تاکنون شاهد عرضه گوشی‌های قدرتمندی با برند پوکو نیز بوده‌ایم. در ادامه می‌خواهیم به بررسی پوکو X6 پرو بپردازیم که ظاهرا جذاب‌ترین عضو خانواده پوکو در سال جاری است. شیائومی در این گوشی از پردازنده توانمند مدیاتک بهره گرفته است که در مرز بین میان‌رده و پرچمدار قرار دارد.

گجت نیوز نوشت؛ همچنین شاهد استفاده از یک نمایشگر باکیفیت اولد هستیم که می‌تواند حداکثر روشنایی ‍۱۲۰۰ نیت را در اختیار شما قرار دهد. از دیگر جذابیت‌های این گوشی می‌تواند به رابط‌ کاربری HyperOS اشاره کرد که به‌ادعای شیائومی سریع‌تر و بهینه‌تر از MIUI است. هرچند از طرفی هیچوقت کیفیت دوربین برگ برنده گوشی‌های پوکو نبوده است. آیا بررسی پوکو X6 پرو چیز دیگری را نشان می‌دهد؟

هرآنچه باید پیش از خرید پوکو X6 پرو بدانید

گوشی میان رده

ظاهری شیائومی در هنگام توسعه پوکو ایکس 6 پرو تمرکز ویژه‌ای روی عملکرد پردازشی گوشی داشته است. شرکت چینی ادعا می‌کند که Poco X6 Pro پایداری بالایی دارد و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز می‌تواند انرژی مورد نیاز را برای استفاده طولانی فراهم کند. همچنین عضو جدید خانواده پوکو از شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند که یعنی لازم نیست مدت زیادی از گوشی دور باشید.

در حال حاضر پوکو X6 پرو با ۱۲ گیگ رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قیمت تقریبی ۱۸ میلیون تومان در بازار ایران به‌فروش می‌رسد.

مشخصات فنی شیائومی Poco X6 Pro

گوشی Xiaomi Poco X6 Pro
ابعاد و وزن 160.5 در 74.3 در 8.3 میلی‌متر، 186 گرم، بدنه جلویی دستگاه گوریلا گلس 5، بدنه پشتی از پلاستیک یا چرم مصنوعی، تاییدیه IP54 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد‌و‌غبار و پاشیدن قطرات آب
صفحه نمایش نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد، نمایش ۶۸ میلیارد رنگ، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت، رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹، تراکم ۴۴۶ پیکسل در اینچ
پردازنده تراشه 4 نانومتری مدیاتک دایمنسیتی 8300 اولترا، هشت هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی مالی G615-MC6
حافظه ۸ گیگ رم در کنار ۲۵۶ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، ۱۲ گیگ رم در کنار ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگ حافظه ذخیره‌سازی
نرم افزار اندروید 14، HyperOS
دوربین عقب
  • دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7
  • دوربین فوق‌عریض ۸ مکاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلو دوربین 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ ۶۷ وات
سایر حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش
 

محتویات جعبه

بررسی جعبه شیائومی پوکو X6 پرو نشان می‌دهد که شما نیازی به خرید شارژر ندارید؛ زیرا شرکت سازنده یک آداپتور ۶۷ وات را در کنار کابل USB قرار داده است. همچنین یک قاب محافظ سیلیکونی نیز در کنار خود گوشی دیده می‌شود.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت شیائومی پوکو X6 پرو

پوکو ایکس 6 پرو از یک پنل مسطح به‌همراه لبه‌های خمیده بهره می‌برد. همچنین حاشیه‌های اطراف نمایشگر باریک و یک‌دست هستند. هرچند متاسفانه بررسی بدنه پشتی شیائومی پوکو X6 پرو شما را ناامید می‌کند. طراحی بخش دوربین نسبتا تکراری است و جذابیت خاصی ندارد. همچنین بدنه پشتی براق است و اثر انگشت را به‌شدت جذب می‌کند. هنگام استفاده از گوشی نیز باید کمی مواظب باشید تا لیز نخورد.

پوکو X6 پرو

در طول سالیان اخیر رنگ زرد به امضای برند پوکو تبدیل شده است. بدنه پشتی رنگ زرد Poco X6 Pro از جنس چرم مصنوعی است و هیچکدام از مشکلات رنگ مشکی را ندارد. کیفیت ساخت گوشی نیز کاملا نشان می‌دهد که با یک دستگاه پریمیوم طرف هستید.

صفحه‌نمایش

در همان لحظات اول بررسی پوکو X6 پرو متوجه کیفیت بالای نمایشگر خواهید شد. رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل سبب شده که جزئیاتی زیادی را شاهد باشیم و رنگ‌ها نیز سرزنده و شاداب هستند. همچنین رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و نرخ‌ نمونه‌برداری لمسی ۲۱۶۰ هرتز باعث می‌شود که نسبت به عملکرد نمایشگر رضایت داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به پشتیبانی از دالبی ویژن اشاره کرد.

گوشی میان رده

روشنایی نمایشگر در حالت دستی به ۵۰۰ نیت می‌رسد و در حالت خودکار نیز می‌تواند مرز ۱۱۴۸ نیت را لمس کند. بدین‌ترتیب می‌توان گفت که روشنایی نمایشگر در حد استاندارد است و هنگام کار هیچ مشکلی نخواهید داشت.

بررسی عمر باتری و سرعت شارژ شیائومی ردمی نوت 13 4G

تقریبا اکثر گوشی‌های میان‌رده بازار از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کنند و پوکو X6 پرو نیز استثنا نیست. خبر خوب اینکه با وجود قدرت پردازشی نسبتا بالا، باتری گوشی زود تمام نمی‌شود. شما می‌توانید با یکبار شارژ تا ۱۰ ساعت و ۱۴ دقیقه وبگردی کرده و یا ۷ ساعت و ۲۳ دقیقه بازی کنید. همچنین باتری پوکو می‌تواند انرژی مورد نیاز برای ۱۳ ساعت و ۴۹ دقیقه تماشای آفلاین ویدیو را در اختیار شما قرار دهد.

پوکو X6 پرو

از این نظر گوشی جدید شیائومی عملکرد مشابهی با گلکسی A54 دارد. هرچند وقتی نوبت به بررسی سرعت شارژ پوکو‌ X6 پرو می‌رسد، نماینده سامسونگ حرفی برای گفتن ندارد. در ۱۵ دقیقه اول ۴۷ درصد از باتری پوکو پر خواهد شد و برای شارژ کامل نیز ۴۳ دقیقه صبر کردن کافی خواهد بود. این در حالی است که برای شارژ کامل گلکسی A54 باید ۱ ساعت و ۳ دقیقه صبر کنید.

عملکرد و قدرت پردازشی

پوکو X6 پرو اولین گوشی عرضه‌شده با سیستم‌عامل HyperOS است. شیائومی ادعا می‌کند که در رابط‌ کاربری جدید خود همه‌چیز سریع‌تر و بهتر شده است. همچنین گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری دیده می‌شوند. پیشتر در مطلب دیگری به بررسی HyperOS پرداخته بودیم. به‌همین‌خاطر امروز صرفا عملکرد و قدرت پردازشی پوکو X6 پرو را زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد.

مدیاتک دایمنسیتی 8300 اولترا عملکرد پردازشی فوق‌العاده خوبی دارد و این موضوع را می‌توان در بنچمارک‌ها به‌خوبی مشاهده کرد. در واقع بررسی بنچمارک‌ها نشان می‌دهد که پوکو X6 پرو در بین گوشی‌های میان‌رده بی‌رقیب است. در بنچمارک گیک‌بنچ گوشی‌های ردمی نوت 13 پرو 5G، موتورولا اج 40، گلکسی A54، آنر 90 و شیائومی 13T هیچ حرفی برای گفتن ندارند. تنها گوگل پیکسل 7a است که می‌تواند در حالت تک‌هسته‌ای کمی به نماینده پوکو نزدیک شود.

گوشی میان رده

در بنچمارک انتوتو نیز پوکو X6 پرو اختلاف قابل‌توجه خود با سایر گوشی‌های میان‌رده را حفظ می‌کند. به‌طور کلی این گوشی برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های مختلف هیچ مشکلی نخواهد داشت. همچنین در هنگام استفاده سنگین نیز شاهد گرم‌شدن گوشی نخواهید بود. شیائومی وعده پایداری بالا را برای پوکو X6 پرو داده بود که خوشبختانه درست است.

۲۰ دقیقه استفاده فوق‌العاده سنگین از گوشی سبب می‌شود که قدرت پردازشی تنها به ۸۰ درصد حالت اولیه کاهش پیدا کند. به‌طورکلی از نظر قدرت پردازشی پوکو جدید جزء بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار قرار دارد.

بررسی دوربین شیائومی پوکو X6 پرو

دوربین اصلی

به‌طورکلی تصاویر ثبت‌شده با دوربین اصلی پوکو X6 پرو کیفیت بسیار خوبی دارند. هرچند در میان بهترین‌ها نیستند. در واقع ممکن است برخی جزئیات به‌خوبی ثبت نشوند و یا گاهی رنگ‌ها اندکی از واقعیت فاصله داشته باشند. گستره داینامیک وضعیت قابل‌قبولی دارد و نوردهی نیز راضی‌کننده است. البته در برخی مواقع هایلایت‌ها آسیب می‌بینند. اما فراموش نکنید که این گوشی با تمرکز بر قدرت پرداشی و نه دوربین عرضه شده است.

پوکو X6 پرو

دوربین اصلی در نور کم نیز عملکرد خوبی از خود به‌نمایش می‌گذارد. تصاویر تاریک نیستند و سایه‌ها به‌خوبی دیده می‌شوند. همچنین جزئیات زیادی را در عکس‌ها شاهد هستیم و نویز تا حد خوبی کنترل شده است.

دوربین فوق‌عریض

بررسی دوربین فوق عریض پوکو X6 پرو کمی شما را ناامید خواهد کرد. جزئیات برای یک حسگر ۸ مگاپیکسلی قابل‌قبول است؛ اما گستره داینامیک محدود کار را خراب می‌کند. همچنین رنگ‌ها کمی بی‌حال هستند. کیفیت دوربین فوق‌ عریض در نور کم چندان تعریفی نیست؛ اما بد هم به‌حساب نمی‌آید. جزئیات، رنگ‌ها و گستره داینامیک قابل قبول هستند و به‌طور‌کلی تصویر چندان تاریک نیست. قطعا می‌توانید از عکس‌های دوربین فوق عریض در نور کم برای شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

دوربین سلفی

کیفیت دوربین سلفی پوکو X6 پرو متوسط ارزیابی می‌شود. جزئیات زیادی را می‌توان در تصویر مشاهده کرد؛ اما تصاویر در حد دیگر نمونه‌های ۱۶ مگاپیکسلی نیستند.

گوشی میان رده

تراز سفیدی کمی مشکل دارد؛ ولی خوشبختانه گوشی میان‌رده پوکو می‌تواند رنگ و بافت پوست را به‌خوبی ثبت کند. گستره داینامیک هم راضی‌کننده است.

جمع‌بندی

در طول بررسی پوکو X6 پرو متوجه شدیم که عضو جدید خانواده پوکو می‌تواند عملکرد پردازشی فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار دهد. همچنین این گوشی از نظر کیفیت صفحه‌نمایش، عمر باتری و سرعت شارژ هیچ‌چیزی از رقبا کم ندارد. اضافه‌شدن HyperOS نیز سبب شده که کاربران گزینه‌های جذاب‌تری را در رابط‌کاربری گوشی داشته باشند.

دوربین اصلی گوشی نیز می‌تواند عملکرد خوبی را به‌نمایش بگذارد. هرچند نباید از دوربین فوق عریض انتظار چندانی داشته باشید. یکی دیگر از معایب این گوشی تاییدیه IP54 برای مقاومت در برابر نفوذ آب است؛ زیرا بسیاری از گوشی‌های رقیب توانسته‌اند تاییدیه IP67 را دریافت کنند. با وجود این موارد، پوکو X6 پرو یکی از گوشی‌های ارزشمند بازار در بخش میان‌رده است.

دیدگاه تان را بنویسید