عوارض استفاده از محصول گرانقیمت اپل

برخی از دارندگان هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو با مشکلات سلامتی مواجه شده‌اند که دلیل آن‌ها استفاده از هدست است. صاحبان ویژن پرو در این گزارش به مشکلاتی از جمله سردرد و گردن‌درد اشاره کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ، «امیلی اولمان»، مدیر بازاریابی شرکت Hopscotch Interactive یکی از این کاربران است که به MarketWatch می‌گوید پس از اولین استفاده از هدست 3500 دلار اپل، زیر چشم‌هایش کبود شده است (تصویر زیر) که احتمالاً دلیل آن وزن و سنگینی هدست روی گونه‌ها است. «ایان بیکرافت»، مدیر عامل شرکت مشاوره Signal نیز به مارکت واچ گفت که در ناحیه مرکز جمجمه و قسمت بالای کمرش احساس درد کرده است.

همچنین برخی کاربران Reddit نیز به مشکلات پس از استفاده از ویژن پرو اشاره کرده‌اند که شامل مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه می‌شود.

بر اساس گزارش دیجیاتو، اپل از اظهار نظر در مورد شکایات مشتریان هدست خودداری کرد و فقط دستورالعمل‌های کاربری خود را برای MarketWatch ارسال کرده است. غول کوپرتینویی توصیه می‌کند که کاربران هر 20 تا 30 دقیقه هدست را از سر خود جدا کنند و در صورت احساس ناخوشی از ویژن پرو استفاده نکنند. همچنین اپل به افرادی که دچار خستگی چشم، سردرد یا هر نوع درد دیگری هستند توصیه کرده که به استفاده از دستگاه ادامه ندهند.

اپل در ژوئن گذشته هدست ویژن پرو را معرفی کرد که مسلماً مهمترین محصول سخت افزاری غول فناوری در نزدیک به یک دهه اخیر است. این شرکت در زمان معرفی محصول خود گفته بود که این هدست دسترسی به «محاسبات فضایی» را ارائه می‌کند و «بعد جدیدی به فناوری شخصی قدرتمند» می‌آورد. یکی از ویژگی‌های مهم ویژن پرو، توانایی مشاهده عملکرد برنامه‌ها به‌گونه‌ای است که بر روی محیط واقعی قرار گرفته‌اند.

اپل اخیراً ویژگی «پرسونای فضایی» را در دسترس کاربران ویژن پرو قرار داده بود که با وجود آن، کاربران هنگام تماس با دیگران بیشتر احساس می‌کنند که در یک فضای فیزیکی مشترک هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید