آسیب پذیرترین رمز‌های عبور در سال ۲۰۲۴

با توجه به توسعه مستمر روش‌های هکری، انتخاب رمز‌های عبور مناسب و غیرقابل هک اهمیت بسیار زیادی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، با وجود برنامه‌ها و وب‌سایت‌های بسیار زیادی که از کاربران می‌خواهند رمز‌های عبور خود را به‌طور مرتب به‌روزرسانی کنند، بسیاری از آن‌ها رمز‌های عبور ساده‌ای ایجاد می‌کنند که به راحتی قابل یادآوری است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ به گفته کارشناسان اینترنت، رمز‌های عبور آسان به هکر‌های اینترنتی اجازه می‌دهد تا به شرکت‌های بزرگ حمله کنند و اطلاعات حساس افراد را سرقت کنند.

جیسون وایز، کارشناس حریم خصوصی، رایج‌ترین رمز‌های عبور در سال ۲۰۲۴ را اعلام کرده و از مردم خواست در صورت قرار گرفتن در لیست، فورا رمز عبور خود را تغییر دهند.

وایز گفت: شما باید از رایج‌ترین و واضح‌ترین رمز‌های عبور که شامل ۱۱۱۱۱۱، ۱۲۳۴۵ و ۱۲۳۴۵۶ هستند اجتناب کنید.

وی افزود: در ادامه این لیست کلمات admin، Qwerty، Welcome، Password، Password۱، p@ssw۰rd، ۱۲۳۴۵، Qwerty۱۲۳، ۱q۲w۳e، ۱۲۳۴۵۶۷۸، ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰، و Q۲w۳e۴r۵t قرار دارند.

وایز به مردم توصیه کرد که از تاریخ تولد، نام افراد نزدیک، تیم‌های ورزشی، شهر‌ها یا غذا استفاده نکنند، زیرا همه این‌ها رمز‌های عبور رایجی هستند که به راحتی قابل حدس زدن خواهند بود.

تاکتیک رایجی که هکر‌ها برای سرقت رمز‌های عبور از آن استفاده می‌کنند، «حمله بیرحمانه» نامیده می‌شود که شامل برنامه‌ای است که هر ترکیبی از حروف، نماد‌ها و کلمات رایج را امتحان می‌کند تا اعتبارنامه‌ها را بشکند.

وایز گفت: آن‌ها می‌توانند اطلاعات شما را در عرض چند دقیقه بدزدند. نکته خنده دار این است که اکثر مردم متوجه می‌شوند که به رمز‌های عبور قوی و منحصر به فرد نیاز دارند و با وجود این، اغلب رمز‌هایی را انتخاب می‌کنند که به راحتی به خاطر بسپارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید