در واکنش به کلاهبرداری اینترنتی چکار کنیم؟

پس از اینکه قربانی یک کلاهبرداری شدید، بسیار مهم است که اقداماتی فوری برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر انجام دهید.​

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پس از اینکه افراد قربانی کلاهبرداری می‌شوند، این خطر وجود دارد که دوباره طعمۀ مجرمانی قرار بگیرند که به آن‌ها امید کاذب می‌دهند، ولی در پی پول یا اطلاعات بیشتر هستند. این آسیب‌پذیری به دلیل تأثیرات عاطفی ناشی از کلاهبرداری اول تشدید می‌شود؛ بنابراین نیاز به اقدام فوری برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر بسیار ضروری است.

آنا نوشت؛ در این نوشته توصیه‌هایی برای کاهش خسارات ناشی از کلاهبرداری ارائه کرده‌ایم و برخی شیوه‌های کلاهبرداری دوباره هنگام احیای اطلاعات را بررسی می‌کنیم. با این حال، باید تأکید کنیم که مهمترین اقدامات در چنین مواقعی همچنان گزارش کلاهبرداری و کمک به محافظت از دیگران است.

جلوی ضرر را هر وقت بگیری، فایده است

پس از اینکه قربانی یک کلاهبرداری شدید، بسیار مهم است که اقداماتی فوری برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر انجام دهید.

اگر اطلاعات مالی یا پول خود را به کلاهبردار داده‌اید، برای بازپرداخت وجه یا برگشت‌زدن تراکنش با بانک یا موسسۀ مالی خود تماس بگیرید. علاوه بر این، می‌توانید با درخواست نظارت بر کلاهبرداری از اعتبار یا مسدود کردن اعتبار بانکی، از سرقت هویت و سوءاستفاده‌های احتمالی پیشگیری کنید.

گزارش حساب‌های هک‌شده به محل کار و اطلاع‌رسانی به دوستان و خانواده نیز بسیار مهم است. تغییر رمزهای عبور حساب‌های در معرض خطر و فعال کردن بخش احراز هویت چند عاملی برای حساب‌های مهم نیز از اقدامات امنیتی ضروری است.

دوستی بهترین چیز است

اگر به کمک فنی نیاز دارید، از تماس با دوستان یا اعضای خانواده برای درخواست کمک دریغ نکنید. دوستان و خانواده همچنین می‌توانند با استفاده از رسانه‌های اجتماعی خود هک‌شدن حساب‌های شما را به سایر اطرافیان و آشنایان گزارش دهند.

از فرصت‌های رسمی پشتیبانی از مشتریان استفاده کنید، زیرا بانک‌ها و مؤسسه‌های اعتباری در این مواقع می‌توانند کمک زیادی ارائه کنند، در حالی که ممکن است شرکت‌های بزرگ فناوری که محصولات رایگان ارائه می‌دهند به افراد پشتیبانی مستقیم ارائه نکنند.

مراقب باشید از یک سوراخ دو بار گزیده نشوید

مراقب کلاهبرداری‌های احیای حساب‌های هک‌شده باشید. کلاهبرداران از تبلیغات در موتورهای جست‌وجو و پاسخ‌های خودکار در رسانه‌های اجتماعی برای پیشنهاد کمک استفاده می‌کنند.

از شرکت‌های ناآشنا یا شرکت‌هایی که هزینه‌های اولیه درخواست می‌کنند، دوری کنید. این شرکت‌ها ارتباط خاصی با شرکت‌های فناوری یا هکرها ندارند. مراقب آدرس‌های مشکوک، وب‌سایت‌های جدید و پیشنهادهایی باشید که بیش از اندازه خوب به نظر می‌رسند.

مهمتر از همه، کلاهبرداری را گزارش دهید

پس از رفع نگرانی‌های فوری، برای محافظت از دیگران کلاهبرداری را گزارش دهید. با گزارش کلاهبرداری به مجریان قانون شروع کنید. از شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی به دوستان و بستگان بهره ببرید و وب‌سایت‌ها، شماره تلفن‌ها و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مرتبط با کلاهبرداری را به شرکت‌های فناوری گزارش دهید.

 

دیدگاه تان را بنویسید