یادداشت برداری سریع و آسان در ویندوز

اگر به دنبال راهی ساده و سریع برای یادداشت برداری در حین کار با رایانه خود هستید، لازم نیست برنامه‌ای را برای تدوین یادداشت‌های مهم خود دانلود کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،مایکروسافت چند ابزار مفید یادداشت برداری را برای یادداشت برداری سریع و آسان ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ شما می‌توانید ابزار‌های مفیدی در سیستم ویندوز برای یادداشت برداری مهم در حین کار استفاده کنید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید به سرعت مطالب را به خاطر بسپارید، در این جا ۵ راه آسان برای یادداشت برداری در ویندوز ۱۱ بدون نیاز به دانلود هیچ نرم افزاری معرفی شده است.

۱. استفاده از Notepad:

مایکروسافت همه نسخه‌های ویندوز را با اپلیکیشنی به نام Notepad ارائه کرده که در طولانی‌مدت برای یادداشت‌برداری آفلاین در رایانه شما می تواند مورد استفاده قرار گیرد. با انتشار ویندوز ۱۱، غول فناوری Notepad برخی ویژگی‌های اضافی را برای کمک به تجربه نوشتن شما اضافه کرد. Notepad اکنون از حالت تاریک و گزینه‌هایی برای تغییر سبک و اندازه فونت پشتیبانی می‌کند.

۲. یادداشت برداری در WordPad 

WordPad یکی دیگر از برنامه‌های از پیش نصب شده ویندوز است که روشی عالی برای یادداشت برداری بدون دانلود نرم افزار ارائه می‌دهد. طراحی ساده این برنامه مشابه Notepad است، اما ویژگی‌های پیشرفته تری به ویژه یک ویرایشگر غنی متن برای ارتقای یادداشت برداری شما را ارائه می‌دهد.

برای دسترسی به این برنامه به منوی Start بروید > WordPad را جست‌وجو کنید > اگر می‌خواهید یادداشت‌های خود را به برنامه‌های دیگر وارد کنید، فایل‌ها را می‌توان به عنوان یک فایل متنی ساده یا به عنوان یک سند متنی غنی ذخیره کرد.

۳. Sticky Notes را امتحان کنید:

بسیاری از برنامه‌های یادداشت‌های چسبنده عالی برای ویندوز وجود دارد، یکی از بهترین برنامه‌ها که به طور مستقیم توسط سیستم عامل تحت نام Windows Sticky Notes ارائه می‌شود، یک برنامه یادداشت‌برداری برای یادداشت کردن سریع افکار و ایده‌هاست که این نیز از پیش نصب شده است.

این برنامه روشی جذاب و رنگارنگ برای یادداشت‌برداری ارائه می‌دهد. می‌توانید سه نقطه بالای نوار یادداشت را فشار دهید تا رنگ آن را تغییر دهید و به لیست یادداشت‌های خود دسترسی پیدا کنید. یادداشت‌های چسبنده ویندوز یکی از انعطاف‌پذیرترین راه‌ها برای یادداشت‌برداری است. می‌توانید چندین یادداشت را همزمان باز کنید، Ctrl + N را فشار دهید. برای افزودن یادداشت جدید، همچنین می‌توانید به راحتی اندازه یادداشت‌ها را تغییر دهید و با کلیک کردن و کشیدن آن‌ها را به هر نقطه از دسکتاپ خود بکشید.

۴. یادداشت برداری اینترنتی با استفاده از برنامه Memo Notepad:

روش دیگری که می‌توانید بدون نیاز به دانلود نرم افزار روی دستگاه ویندوز یادداشت برداری کنید، استفاده از سایت یادداشت برداری آنلاین است. Memo Notepad یک برنامه یادداشت برداری ساده با ویژگی‌های ساده، اما قدرتمند است که به نوشتن شما کمک می‌کند.

۵. استفاده از برنامه Clipboard:

چه در حال انجام چند کار و یا در حال انجام تحقیق آنلاین باشید، اغلب با اطلاعاتی روبهرو می‌شوید که باید به خاطر بسپارید. خبر خوب این است که ویژگی Clipboard ویندوز حجمی است که برای ذخیره تکه‌های کوتاه متن استفاده می‌شود؛ بنابراین اگر دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید، هر متنی را که می‌خواهید انتخاب کنید، آن را ذخیره کنید، کلیک راست کرده و گزینه Copy را انتخاب کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید