قفل شهرهای هوشمند باز شد

سلول‌های کوچک به دولت‌های محلی برای ساخت شهرهای هوشمندتر قدرت می‌دهند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از نیوز، امروزه ترویج گنجاندن دیجیتال و دستیابی به آینده بدون کربن از اهداف کلیدی اکثر مقامات محلی است.

ایسنا نوشت؛ برای اتصال جوامع به کسب‌وکارهایی که راه‌های کار هوشمندانه‌تر را باز می‌کنند و رسیدن به اهداف هوشمندسازی مستلزم اتصال بیشتر خواهید بود و اینجاست که سلول‌های کوچک نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

سلول‌های کوچک چیست؟

سلول‌های کوچک، سلول‌های رادیویی متحرکی هستند که به ارائه پوشش شبکه و اتصال بیشتر در مناطق پرجمعیت کمک می‌کنند، جایی که به نصب دکل‌های تلفن همراه بزرگتر یا  قابلیت تخلیه نیاز دارد (مانند شهرها یا مراکز خرید) و اغلب غیرعملی است.

سلول‌های کوچک علاوه بر بهبود پوشش تلفن همراه، می‌توانند به پشتیبانی از راه‌حل‌های فناوری سبزتر برای شهرها و ساکنان آن‌ها کمک کنند. این زیرساخت همچنین می‌تواند برای مقابله با نابرابری دیجیتال از طریق باز کردن مزایای اتصال بهتر برای افراد، کارایی بیشتری داشته باشد.

کاری که گروه بی تی (BT)، شرکت هلدینگ بریتانیایی چندملیتی خدمات مخابراتی با شورای شهر لیدز انجام داده است را در نظر بگیرید، این روش آن را به بزرگترین شهر گیگابیتی و دارای قابلیت ۵G در خارج از لندن تبدیل می‌کند. این پروژه با شبکه‌های پوشش سیار بسیار متراکم در مناطق شهری و هدف رفع نیازهای اقتصادی واقعی در جامعه و تحقق وعده‌های پایداری شهرهای هوشمند فوق‌العاده ایجاد شده است.

برای برقراری ارتباط خوب با هم کار کنید

اتصال می‌تواند به ایجاد آینده دیجیتال بهتر برای همه کمک کند اما دستیابی به این اهداف مستلزم همکاری نزدیک مقامات محلی و اپراتورهای شبکه سیار (MNO) است.

یک مثال، مشارکت برای تقویت پوشش تلفن همراه در مراکز شهر با مدل‌های شبکه مشترک است؛ جایی که دو یا چند اپراتورهای شبکه سیار زیرساخت‌های شبکه جدید یا موجود را به اشتراک می‌گذارند. این رویکرد اتصال به مشتریان شبکه‌های مختلف را فراهم می‌کند و با به اشتراک گذاشتن اجزای فعال مانند آنتن‌ها، فرستنده‌ها و زیرساخت‌های غیرفعال مانند برج‌ها، به طور قابل‌توجهی مقرون به صرفه‌تر و بهینه‌تر از انرژی است.

گروه بی تی با مقامات محلی برای استفاده مجدد از زیرساخت‌های موجود همکاری و از هزینه‌ها و ردپای کربن ناشی از ساخت چیزی از پایه جلوگیری می‌کند.

به عنوان بخشی از گروه بی تی، پایداری در DNA ماست. ما متعهد شده‌ایم که تا پایان مارس ۲۰۳۱ برای عملیات خود و تا پایان مارس ۲۰۴۱ برای زنجیره تامین خود و انتشار گازهای گلخانه‌ای مشتریان، به یک تجارت با انتشار صفر خالص تبدیل شویم.

هموار کردن راه برای آینده

با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و کار برای استقرار و مدیریت شبکه‌های سلولی کوچک، جاه طلبی گروه بی تی این است که شرکای محلی خود را قادر سازد مکان‌های سبزتر و فراگیرتری برای زندگی بسازند.

شهرهای هوشمند بخش مهمی از این امر هستند. استفاده از فناوری اینترنت اشیا (IoT)-حسگرها، دستگاه‌ها و برنامه‌های کاربردی متصل - برای جمع‌آوری اطلاعات، استفاده از تجزیه و تحلیل برای درک آن و اتصال برای ارائه بینش‌های عملی نیازمند یک شبکه با ظرفیت بالا و انعطاف‌پذیر است و شبکه‌ای از سلول‌های کوچک می‌تواند به ارائه پایه دیجیتالی محکم برای این فناوری اینترنت اشیا کمک کند.

باز کردن قفل شهرهای هوشمند می‌تواند جوامع را از نظر اجتماعی ارتقا دهد. به عنوان مثال، داده‌های پروژه‌های موجود نشان داده‌اند که مناطق از کاهش ۲۵ درصدی نرخ جرم به دلیل پیش‌بینی و تشخیص هوش مصنوعی در دوربین‌های مداربسته و کاهش ۲۰ درصدی در جمع‌آوری زباله با استفاده از حسگرهای سطل که میزان پر شدن را اطلاع می‌دهند، سود می‌برند.

استقبال از فناوری شهر هوشمند همچنین می‌تواند به دستیابی به اهداف پایداری کمک کند، با پروژه‌های گذشته با استفاده از حسگرهای کیفیت هوا برای اطلاع از اقداماتی که منجر به کاهش ۴۴ درصدی اکسید نیتروژن و تله‌متری خودرو می‌شود شاهد کمک به کاهش ۱۵ درصدی مصرف سوخت خواهیم بود.

گروه بی تی به تخصص بی‌نظیر سلول‌های کوچک خود می‌بالد و با همکاری اپراتورهای شبکه سیار، مقامات محلی و سایر شرکای صنعت، ما در جهت استقرار بهتر این فناوری در سراسر بریتانیا تلاش می‌کنیم.

با این اتصال مقرون به صرفه و انرژی کارآمد، ما مفتخریم که در کنار مقامات محلی هستیم تا جوامع پایدارتر و فراگیرتری ایجاد کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید