چرا فروش دستگاه های مک کاهش یافت؟

فروش کم کامپیوترهای مک و آیپد علی‌رغم فروش بالای آیفون، اپل را برای دومین بار با کاهش درآمد روبه‌رو کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اپل اعلام کرد که مجموع فروش محصولات این شرکت برای سه ماهه دوم منتهی به ۳۱ مارس با ۳ درصد کاهش به ۹۴.۸ میلیارد دلار رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ این شرکت در مقایسه با ۲۵ میلیارد دلار در سال قبل ۲۴.۱۵ میلیارد دلار سود به ثبت رساند و فروش آیفون با ۱.۵ درصد افزایش به ۵۱.۳۳ میلیارد دلار رسید.

فروش کامپیوتر مک با ۳۱ درصد کاهش به ۷.۱۷ میلیارد دلار رسید و فروش کامپیوتر اخیراً پس از رونق در آغاز همه‌گیری ویروس کرونا به طور چشمگیری کاهش یافته است.

مدیر عامل اپل اظهار کرد: ما خوشحالیم که یک رکورد بی سابقه در خدمات را گزارش می‌کنیم، و آیفون علی‌رغم یک محیط کلان چالش برانگیز، سود‌های سه ماهه قوی را ثبت کرد. 

او به CNBC گفت که برخلاف دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری که در ماه‌های اخیر ده‌ها هزار کارمند خود را اخراج کرده‌اند، این شرکت کاهش‌های گسترده را در نظر نمی‌گیرد.

او توضیح داد که درآمد مک به دو دلیل واقعی کاهش یافته است. اولین مورد به طور کلی وضعیت کلان اقتصادی است. مورد دیگر مقایسه واقعا سخت بین M۱ MacBook Pro ۱۴ و نسخه ۱۶ اینچی سال گذشته است. مک‌بوک‌ها با طراحی‌های کاملاً جدید عرضه شدند، در حالی که اصلاحات بر اساس طراحی M۲ فقط تغییرات جزئی در مشخصات بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید