فرود فضانوردان چینی بر روی ماه تا سال ۲۰۳۰

دانشمندان پیش بینی کرده‌اند که فضانوردان چینی موفق خواهند شد تا سال ۲۰۳۰ روی ماه فرود آیند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، وو وایرن، طراح ارشد برنامه اکتشاف ماه در چین، پیش از پرتاب فضایی ملی این کشور به شبکه تلویزیونی سی‌تی‌وی چین گفت: "تا سال ۲۰۳۰، مردم چین قطعاً خواهند توانست به ماه قدم بگذارند، این مشکلی نیست".

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ چین در حال حاضر روی تجهیزات مورد نیاز برای فرود فضانوردان در ماه کار می‌کند و این کشور در حال توسعه یک موشک نسل جدید برای پرتاب یک فضاپیمای ارتقا یافته است، در حالی که کار روی یک فرودگر ماه نیز در حال انجام است.

موشک جدید برای یک پرواز آزمایشی در سال ۲۰۲۷ برنامه ریزی شده است، در حالی که فضاپیمای جدید قبلاً یک ماموریت بدون خدمه را انجام داده است.

وو یانشنگ، رئیس شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC)، پیمانکار اصلی فضایی این کشور، در اوایل سال جاری یک سکانس متحرک ارائه کرد که تصوری از نحوه فرود آینده چینی‌ها روی ماه را نشان می‌دهد.

ماموریتی که وو ویرن به آن اشاره کرد امکان اقامت کوتاه مدت در ماه را فراهم می‌کند، اما چین همچنین به دنبال ایجاد یک پایگاه دائمی به نام ایستگاه بین المللی تحقیقات قمری است که قرار است در دهه ۲۰۳۰ ساخته شود.

اولین گام‌های این پروژه بلندپروازانه شامل ماموریت‌های رباتیک به قطب جنوب ماه برای آزمایش استفاده از فناوری چاپ سه بعدی و ایجاد بلوک‌های لگو مانند از خاک ماه است.

چین همچنین به دنبال شرکایی برای این پروژه است، همانطور که ایالات متحده به دنبال حمایت از برنامه آرتمیس خود است.

دیدگاه تان را بنویسید