مراقب چت جی پی تی در کدنویسی‌ها باشید

گوگل طی بیانیه‌ای در خصوص استفاده از چت ربات هوش مصنوعی به منظور کدنویسی هشدار داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، Bard می‌تواند به نوشتن و اشکال زدایی کد کمک کند، اما گوگل هشدار می‌دهد که ابزار هوش مصنوعی همیشه آن را به درستی انجام نمی‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ از زمان انتشار در ماه مارس، ربات چت هوش مصنوعی Google Bard توانسته است به کاربران در همه چیز از نوشتن شعر تا برنامه ریزی برای تعطیلات کمک کند. اکنون ابزار هوش مصنوعی یک مهارت جدید دارد: کدنویسی. گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد Bard می‌تواند در وظایف برنامه نویسی و توسعه نرم افزار، از جمله تولید کد، اشکال زدایی و توضیح کد کمک کند.

به گفته گوگل، Bard می‌تواند با بیش از ۲۰ زبان برنامه نویسی محبوب کار کند، همچنین می‌تواند به نوشتن توابع برای Google Sheets کمک کند. گوگل در این وبلاگ بیان کرد که توانایی کدنویسی یکی از مهم‌ترین درخواست‌های افرادی است که از Bard استفاده می‌کنند.

با مهارت‌های کدنویسی جدید بارد، گوگل در مقایسه با ربات‌های چت هوش مصنوعی رقیب، کمی پیش‌روی دارد. ChatGPT OpenAI از زمانی که اواخر سال گذشته راه اندازی شد، توانایی نوشتن نرم افزار را داشت. بینگ جدید مایکروسافت که از همان فناوری ChatGPT پشتیبانی می‌کند، توانایی نوشتن کد را نیز دارد.

گوگل هشدار داد که Bard هنوز یک آزمایش است و کدی که تولید می‌کند می‌تواند ناقص بوده و یا نتیجه مورد انتظار را ایجاد نکند. اگر از Bard برای کدنویسی استفاده می‌کنید، همیشه باید پاسخ‌های ابزار هوش مصنوعی را دوباره بررسی کنید و «قبل از تکیه بر کد، خطاها، باگ‌ها و آسیب‌پذیری‌ها را با دقت آزمایش و بررسی کنید».

 

دیدگاه تان را بنویسید