مفهوم تیک‌های تایید رنگارنگ توئیتر چیست؟

ممکن است متوجه تغییرات زیاد در توئیتر مانند تیک‌های تایید رنگارنگ شده باشید که شما را کمی سردرگم می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، توئیتر از زمان مدیریت ایلان ماسک، در وضعیت پرنوسانی قرار داشت. تغییرات بزرگ هنوز در حال رخ دادن است، از جمله بازنگری جدید در سیستم تایید طولانی مدت توئیتر که زمانی به حساب‌های قابل توجه از جمله افراد مشهور، شرکت‌ها، برند‌ها و روزنامه‌نگاران، علامت‌های چک آبی اعطا می‌کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ تلاش ماسک برای ایجاد درآمد از اشتراک، باعث شد توئیتر سیستم تایید قدیمی خود را با سرویس پولی Twitter Blue جایگزین کند. این تغییر تشخیص تفاوت بین حسابی که قبلا تأیید شده است و حسابی که صرفا برای علامت آبی مبلغی را می‌پردازد، دشوار می‌کند. پس دیگر در توئیتر به چه کسی می‌توان اعتماد کرد؟ درک رنگ‌ها و معانی مختلف علامت چک می‌تواند به شما کمک کند.

علامت تیک آبی

یک علامت تیک آبی در کنار نام کاربری یک بار وضعیت مطلوب «تایید شده» را نشان می‌داد که به این معنی بود که کاربر همان چیزی است که می‌گوید. به این ترتیب می‌دانستید که یک توئیت از طرف یک فرد مشهور منتشر شده است و نه کسی که تظاهر به می‌کند.

علامت آبی اکنون با این پیام همراه است: «این حساب تایید شده است، زیرا در Twitter Blue مشترک شده است یا یک حساب تایید شده قدیمی است».

بیایید به بخش اول آن بپردازیم. مشترکان آبی توئیتر ۸ دلار در ماه در وب یا ۱۱ دلار در iOS و اندروید پرداخت می‌کنند تا علامت چک را دریافت کنند و به ویژگی‌های اضافی مانند امکان ویرایش توئیت‌ها در یک پنجره ۳۰ دقیقه‌ای و اشتراک‌گذاری توئیت‌های طولانی‌تر تا ۴۰۰۰ کاراکتر دسترسی داشته باشند. قیمت داخلی بالاتر، کمیسیون فروشگاه برنامه را جبران می‌کند، بنابراین می‌توانید با اشتراک مستقیم از طریق سایت توئیتر در هزینه خود صرفه جویی کنید. هر کاربری که هزینه را پرداخته و واجد شرایط باشد (از جمله شماره تلفن تایید شده و وضعیت فعال)، می‌تواند یک علامت تیک آبی توئیتر داشته باشد؛ رویکرد جدیدی که با انتقاد‌های فراوانی از سوی کاربران مشهور توئیتر مواجه شده است.

ناگفته نماند که برخی از کاربران هنوز علامت چک آبی را دارند، این نشان می‌دهد که توئیتر تصمیم گرفته است که چک مارک‌های قدیمی را از اکثر حساب‌ها حذف نکند، حتی اگر آن‌ها پولی پرداخت نکنند. در ادامه آشفتگی معرفی سیستم جدید، توئیتر علامت تایید تایید شده را از حساب اصلی نیویورک تایمز حذف کرد، زیرا ماسک از این رسانه خبری به عنوان «تبلیغات» یاد کرد.

کاربران تایید شده قدیمی زمانی «حساب‌های فعال، قابل توجه و معتبر با منافع عمومی» در نظر گرفته می‌شدند. اکنون تشخیص اینکه یک حساب کاربری میراثی است یا مشترک توئیتر آبی لزوما آسان نیست. این سردرگمی ممکن است ارزش علامت چک آبی را که زمانی نشان اصالت بود، کاهش دهد. توئیتر دیگر تیم روابط عمومی ندارد که بتواند به ما در حل این مسائل کمک کند.

علامت چک طلایی

بله زرد به نظر می‌رسد، اما توئیتر آن را «طلایی» می‌نامد. این علامت‌ها برای حساب‌های تجاری رسمی که با برنامه سازمان‌های تایید شده توئیتر ثبت‌نام شده‌اند، محفوظ است. این را همان تیک آبی توئیتر در مورد استروئید‌ها برای مشاغل و سازمان‌های غیرانتفاعی در نظر بگیرید.

سازمان‌های تاییدشده توئیتر، ماهیانه ۱۰۰۰ دلار هزینه اشتراک می‌پردازند و با علامت چک آواتار مربعی، ویژگی‌های آبی توئیتر و امکان افزودن حساب‌های وابسته از جمله مزایای دیگر، پاداش دریافت می‌کنند.

علامت تیک خاکستری

ممکن است در مقایسه با علامت‌های رنگارنگ آبی و طلایی ضعیف به نظر برسد، اما علامت تیک خاکستری مهم است که باید بدانید. در درجه اول یک سازمان یا مقام دولتی را تعیین می‌کند؛ برای مثال حساب کاربری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، دارای علامت تیک خاکستری است، این علامت همچنین می‌تواند برای سازمان‌های چندجانبه مانند سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی که چندین کشور را در بر می‌گیرد، اعمال شود.

تیک‌های طلایی و خاکستری به راحتی قابل درک هستند، اما آیا سردرگمی در مورد تیک آبی ادامه خواهد داشت یا برطرف می‌شود؟ برای کاربران توئیتر، این امر مستلزم بررسی دقیق اطلاعات است. آیا آن توئیت از یک حساب کاربری قبلا تأیید شده یا مشترک تصادفی توئیتر آبی است؟ مانند بسیاری از چیز‌های موجود در اینترنت، ماندن در این زمینه و بررسی منابع مفید است.

 

دیدگاه تان را بنویسید