اپل با این محصولات خداحافظی کرد

شرکت اپل تولید برخی از محصولات محبوب خود را متوقف و با آنها خداحافظی کرد تا محصولات و گجت‌های جدید را جایگزین آنها کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سال ۲۰۲۲ یکی از سال‌هایی بود که دستگاه‌های زیادی در آن معرفی شدند و درنهایت کمپانی‌ها و تولیدکنندگانی همچون شرکت اپل نیز تولید برخی از محصولات محبوب خود را متوقف و با آنها خداحافظی کرده تا جایی برای گجت‌های جدید باز کنند.

دیجیاتو نوشت؛ در ادامه به دستگاه‌ها و گجت‌هایی که شرکت فناوری فناوری آمریکایی چندملیتی اپل در سال ۲۰۲۲ با آن‌ها خداحافظی کرد و آنها را به فراموشی سپرد، خواهیم پرداخت.

آیفون ۱۱ و عصر بدون پشتیبانی از ۵G

سال ۲۰۱۹ بود که آیفون ۱۱ در جهان معرفی شد، ارزان‌ترین گزینه در وب‌سایت اپل برای آیفونی با نمایشگر تقریباً بدون حاشیه بود. به‌غیر‌از مدل‌های آیفون SE، این دستگاه آخرین گوشی اپل با نمایشگر LCD و بدون پشتیبانی از ۵G بود.

در‌حال‌حاضر، تمام آیفون‌های فروخته‌شده توسط این شرکت، از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند و دارای نمایشگر OLED هستند (به‌جز SE) و یک نسخه معمولی (مینی یا پلاس) را نیز به کاربران ارائه می‌کنند.

آی‌پاد برای همیشه رفت!

شرکت اپل در سال ۲۰۲۲ درنهایت بدون انتشار به‌روزرسانی جدیدی برای چندین سال، با آی‌پاد تاچ خداحافظی کرد. اما علاوه بر صرفاً متوقف‌کردن تولید جدیدترین آی‌پاد تاچ، این شرکت، پس از گذشت بیش از ۲۰ سال، هیچ محصول آی‌پاد دیگری را نمی‌فروشد. بنابراین، یکی از انقلابی‌ترین و مهم‌ترین دستگاه‌هایی که اپل تاکنون تولید کرده، اکنون بازنشسته شده است.

اپل واچ ۳

سال ۲۰۱۷ بود که اپل واچ سری ۳ معرفی شد، اولین پوشش این شرکت با شبکه LTE بود. ساعت هوشمند ا‌پل بسیار سریع‌ بود و همچنین مدت عمر طولانی و بادوام باتری آن یکی از ویژگی‌های چشمگیر این گجت بود. اپل

اکنون تولید این ساعت متوقف شده است. اپل همچنین پیش از توقف تولید ا‌پل واچ سری ۳، تولید اپل واچ سری ۴، سری ۵ و سری ۶ را نیز متوقف کرده بود. به همین منظور در سال نو سه ا‌پل واچ جدید با ویژگی‌های متفاوت، جایگزین اپل‌واچ‌های بازنشسته شدند، این اپل‌واچ‌ها شامل سری‌های ا‌پل واچ SE جدید، ا‌پل واچ اولترا و ا‌پل واچ سری ۸ هستند.

اپل تی‌وی HD

Apple TV HD در سال ۲۰۱۵ کار خود را در دنیای گجت‌های فناوری‌ آغاز کرد و از تراشه A۸ با معماری ۶۴ بیتی استفاده می‌کرد. در طول عمر خود، این ستاپ باکس شاهد چندین تغییر در ریموت خود بود. اما پس از اینکه اپل در پایان سال ۲۰۲۲ یک Apple TV ۴K جدید را در دو اندازه مختلف معرفی کرد، دوران HD در کمپانی اپل به‌طور کامل پایان پذیرفت.

بااین‌حال، ستاپ باکس HD همچنان از tvOS ۱۶ پشتیبانی می‌کند. بنابراین، هرچند ا‌پل دیگر آن را نمی‌فروشد، اما در راستای سهولت و راحتی کاربرانش، آنها همچنان می‌توانند از تمام برنامه‌ها و خدمات موجود این شرکت دراین گجت استفاده کنند.

کمپانی اپل قطعا اهداف خاصی در سال جاری خواهد داشت و قصد دارد با شیوه متفاوتی وارد بازار تجاری جدید شود، به همین منظور احتمال دارد تا در ماه‌های آینده نیز این شرکت فناوری با محصولات دیگری نیز خداحافظی کند. در راستای همین اتفاق نیز دستگاه‌ها وگجت‌های متنوعی در طول سال ۲۰۲۳ توسط این شرکت معرفی خواهند شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید