همکاری گوگل و سامسونگ برای ساخت تراشه گلکسی S

سامسونگ و گوگل قصد دارند تراشه گوشی های نسل بعدی گلکسی S را با همکاری یکدیگر بسازند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ، بر اساس گزارش افشاگری با نام OreXda در توئیتر، سامسونگ با گوگل و‌ای ام دی برای ساخت تراشه‌ گوشی‌های نسل بعدی سری گلکسی S همکاری می‌کند. ظاهراً این تراشه باثبات‌ترین و قدرتمندترین پردازنده‌ در بین گوشی‌های سری گلکسی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ وب‌سایت Wccftech اعلام کرده است که این تراشه دارای دو هسته‌ Cortex-X، چهار هسته‌ قدرتمند و پرمصرف و چهار هسته‌ کم‌مصرف خواهد بود. همچنین دیاگرام منتشرشده توسط OreXda نیز به استفاده‌ این پردازنده از ۱۰ هسته و تراشه‌ گرافیکی شرکت‌ای ام دی اشاره داشته است.

تراشه جدید سامسونگ

در حال حاضر تراشه‌های نسل اول و دوم گوگل تنسور نیز از ترکیب ۴+۴+۲ هسته بهره برده‌اند، اما اگر به خاطر داشته باشید، تراشه‌ هیلیو X۲۰ شرکت مدیاتک، که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، برای اولین بار از این ترکیب هسته استفاده کرده بود. با این وجود، بیشتر گوشی‌های هوشمند جدید از تراشه‌های ۸ هسته‌ای استفاده می‌کنند.

همکاری گوگل و سامسونگ مختص تراشه‌ یادشده نبوده و این دو غول فناوری در ساخت تراشه‌های تنسور نیز با یکدیگر همکاری داشته‌اند. این تراشه‌ها، که ترکیبی از برد پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ و ویژگی‌های هوش مصنوعی اختصاصی گوگل هستند، در گوشی‌های سری پیکسل ۶ و ۷ مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش‌های قبلی، سامسونگ و گوگل مراحل طراحی تراشه‌ تنسور ۳ را نیز از تابستان سال جاری میلادی آغاز کرده‌اند. این تراشه با نام رمز Ripcurrent و شماره مدل S۵P۹۸۶۵ شناخته شده و قرار است که از آن در گوشی‌های سری پیکسل ۸ استفاده شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید