آبله میمون افراد بالای ۵۱ سال را مبتلا نمی‌کند

یک پزشک معروف انگلیسی مدعی شد که اگر افراد بالای ۵۱ سال در گذشته واکسن آبله تزریق کرده باشند، آبله میمون نخواهند گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دکتر مایکل موزلی پزشک انگلیسی اعلام کرد که افراد مبتلا به "آبله میمون" علائم مختلفی از جمله دمای بالا، درد‌های عضلانی و بثورات پوستی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ موزلی طی یادداشتی در روزنامه انگلیسی «دیلی اکسپرس» نوشت: «برخی افراد بسته به سابقه واکسیناسیون از قبل، ممکن است از ابتلا به آبله میمون محافظت شوند.»

این پزشک انگلیسی افزود: «خبر خوب این است که اگر بالای ۵۱ سال دارید، احتمالا بواسطه واکسن آبله‌ای که در گذشته دریافت کرده اند، در برابر آبله میمون محافظت شده باشند.

وی تأکید کرد: بیماری آبله با آبله میمون مرتبط است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که واکسن آبله به میزان ۸۵ درصد از ابتلا به آبله میمون محافظت می‌کند.

موزلی توضیح داد که در بیشتر موارد آبله میمون، واکسن به جای درمان، از فرد محافظت می‌کند؛ زیرا این بیماری معمولاً خفیف است و اکثر افراد در عرض چند هفته بدون درمان بهبود می‌یابند. "

این پزشک گفت: با این حال، دارو‌های ضد ویروسی سیدوفوویر و تیکوفرمات را می‌توان به همراه واکسن آبله برای کنترل شیوع آبله میمون استفاده کرد.

موزلی افزود: «آنچه که به‌ویژه چشمگیر است این است که دهه‌ها بعد، وقتی افراد در دوران کودکی علیه آبله واکسینه می‌شوند و متعاقباً غربالگری می‌شوند، هنوز یک پاسخ آنتی‌بادی محافظ قوی به آبله نشان می‌دهند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید