جدیدترین کراس‌اوور ایران خودرو وارد بازار شد

هایما ۸S در حال حاضر محصول پرچمدار هایما در قسمت کراس‌اوورها محسوب می‌شود و با هدف به چالش کشیدن کراس‌اوورهای لوکس چینی وارد بازار ایران شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از خودروهای خبرساز نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱، کراس‌اوور جدید ایران خودرو یعنی هایما ۸S است.

هایما ۸S در حال حاضر محصول پرچمدار هایما در قسمت کراس‌اوورها محسوب می‌شود و با هدف به چالش کشیدن کراس‌اوورهای لوکس چینی وارد بازار ایران شده است.

زبان طراحی هایما ۸S با دیگر محصولات هایما که مدتی پیش آن‌ها را در ایران دیده بودیم، متفاوت است. این کراس‌اوور اکنون از سبک جدید طراحی کراس‌اوورهای چینی یعنی چراغ‌های باریک و تیز برای دی‌لایت و چراغ‌های روشنایی اصلی ساده و نسبتا مخفی بهره می‌برد. همچنین برخلاف اکثر کراس‌اوورهای خانوادگی، نمای جانبی هایما ۸S از خطوط و حجم‌های فانتزی بسیاری بهره می‌برد.

اگر نمای عقب هایما ۸S برای شما آشنا به نظر می‌رسد، اشتباه نکرده‌اید! طراحی قسمت عقب هایما ۸S شباهت بسیاری به نمای عقب ام جی GS دارد که یک کراس‌اوور اسپرت چینی – انگلیسی محسوب می‌شود. گویا هایما با استفاده از این سبک طراحی قصد دارد تا حس و حال اسپرت هایما ۸S را به بیننده انتقال دهد.

یکی از وجه‌های تمایز هایما ۸S با اکثر کراس‌اوورهای چینی بازار ایران، پیشرانه این خودرو است. موتور هایما ۸S اندکی بزرگ‌تر است و ۱.۶ لیتر حجم دارد. این پیشرانه با استفاده از تنفس مصنوعی توربوشارژر می‌تواند حداکثر ۱۹۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که ارقام قابل قبولی برای این نوع از پیشرانه هستند. خوشبختانه گیربکس انتخاب شده برای هایما ۸S نیز از نوع شش سرعته اتوماتیک است که نسبت به گیربکس‌های دوکلاچه یا CVT عملکرد بهتری را در بلندمدت خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید