ساخت شبکیه مصنوعی چشم در فضا !

ناسا قصد دارد روی ساخت شبکیه مصنوعی چشم در فضا فعالیت کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) به عنوان بخشی از ماموریت SpaceX Crew-۴ که ​​اوایل این هفته به ایستگاه بین‌المللی فضایی پرتاب شد، آزمایشی را برای ساخت شبکیه چشم مصنوعی در فضا انجام خواهد داد. ناسا در این طرح با فارمینگتون، شرکتی که شبکیه‌های مصنوعی چشم مبتنی بر پروتئین را در سال ۲۰۲۰ طراحی و توسعه داد، همکاری می‌کند.

بنا به گزارش wccftech،  این تجربه کاوش در ساخت شبکیه چشم در فضا به عنوان بخشی از تلاش‌های این آژانس برای توسعه یک مدار چند میلیارد دلاری اقتصاد فضایی در مدار پایینی زمین (LEO) ادامه خواهد یافت.

همکاری ناسا و LambdaVision از سال ۲۰۲۰ و زمانی که ناسا به LambdaVision و لکسینگتون، سازنده تجهیزات فضایی مستقر در کنتاکی، ۵ میلیون دلار برای توسعه شبکیه مصنوعی چشم مبتنی بر پروتئین کمک کرد آغاز شد. LambdaVision از ماژول CubeLab SpaceTango برای قرار دادن لایه‌های پروتئین بر روی هم استفاده می‌کند تا شبکیه‌ای بسازد که به افراد مبتلا به بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن(تباهی لکه زرد) و رتینیت پیگمانتوزا که توانایی شبکیه چشم را مختل می‌کند کمک کند.

این شبکیه مصنوعی چشم از پروتئین فعال شده با نور باکتریورودوپسین برای تقلید از چشم انسان استفاده می‌کند. شبکیه چشم انسان، داخلی‌ترین قسمت چشم است و مسئول تبدیل نور به سیگنال‌هایی است که مغز می‌تواند پردازش کند. تولید این محصول در فضا فواید زیادی دارد، زیرا وجود گرانش روی زمین منجر به ناخالصی می‌شود.  برای اینکه شبکیه تولید شده برای استفاده مناسب باشد، باید بتواند پس از ساخت، نور را با همان دامنه جذب کند که روند فرآیند، هم در فضا و هم در زمین انجام می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید