تصمیم سامسونگ درباره حسگر اثر انگشت محصول جدیدش

به نظر می‌رسد سامسونگ در گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۴ قصد دارد حسگر اثر انگشت را با دکمه پاور ادغام کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حسگر‌های اثر انگشت که در زیر صفحه نمایش قرار گرفته اند از جمله فناوری‌هایی هستند که در ظاهر گوشی‌های هوشمند نسل جدید و بزرگتر شدن صفحه نمایش آن‌ها کمک زیادی کرده است.

وب‌سایت انگلیسی زبان Business Korea می‌گوید که سامسونگ در نظر داشت در گوشی تاشوی گلکسی فولد ۴ و گلکسی فلیپ ۴ از حسگر‌های بیومتریک زیر نمایشگر استفاده کند، اما اخیرا تصمیم گرفته که باز هم از این رویه پیروی نکند. در عوض این شرکت به ادغام اسکنر اثر انگشت با دکمه پاور در کنار گوشی‌های تاشو خود ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌های احتمالی، گلکسی فولد ۴ و گلکسی فلیپ ۴ در سه ماهه سوم سال میلادی عرضه می‌شوند. با توجه به ثبت اختراع اخیر سامسونگ در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) برخی انتظار داشتند که این شرکت برای آخرین نسخه گلکسی فولد از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کند. این ثبت اختراع یک حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر را نشان می‌داد که در صورت بسته یا باز بودن نصفه و نیمه نمایشگر، کارایی کاملی داشت.

ثبت اختراع حسگر زیر صفحه نمایش برای گوشی‌های تاشو

این ثبت اختراع نشان می‌دهد که در صورت بسته بودن دستگاه تاشو، می‌توان هویت خود را با فشار دادن روی قسمت پایین مرکزی صفحه نمایش بیرونی تأیید کرد. هنگامی که گوشی به طور کامل باز می‌شود، اسکنر اثر انگشت در پایین سمت چپ صفحه نمایش بزرگتر قابل رویت است. این کار با استفاده از اسکنر اثر انگشت دو طرفه انجام می‌شود.

به نظر می‌رسد طرفداران گوشی‌های تاشو سامسونگ و اسکنر‌های اثر انگشت زیر نمایشگر باید تا سال آینده منتظر بمانند تا سامسونگ محصول جدیدی را با این ویژگی‌ها عرضه کند.

گزارش رسانه کره‌ای بیان می‌کند که تصمیم جدید سامسونگ، زحمت کاربران برای باز کردن قفل گلکسی فولد ۴ را آسان می‌کند. سامسونگ همچنین از اسکنر ترکیبی اثر انگشت و دکمه روشن وخاموش در تبلیغات تبلیغاتی گلکسی فلیپ استفاده کرد و به این نکته اشاره کرد که کاربر می‌تواند هنگام استفاده از Samsung Pay، بدون نیاز به باز کردن گوشی هویت خود را تأیید کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید